Avatar billede christian-petersen Nybegynder
27. september 2001 - 23:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et snabel a under OsX ?

Som dedikeret windows / linux bruger, mente jeg det var på tide at få leget lidt med mac\'en, men er strandet ved mine manglende evner til at få skrevet et snabel a. Jeg er klar over at dette formentlig er ekstremt let, men mener at have prøvet alle kombinationer af \'2\' og diverse kommando og frugt taster.....
Avatar billede parazite Nybegynder
27. september 2001 - 23:04 #1
Hmm... mener det måske er Apple + \'? Kan zq ikke lige huske det. :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 23:04 #2
Æble + Ø tor jeg nok...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 23:04 #3
tror
Avatar billede fransen Nybegynder
27. september 2001 - 23:07 #4
hvad med alt+ø?
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
27. september 2001 - 23:09 #5
ingen af ovenstående forslag virker tilsyneladende
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. september 2001 - 23:10 #6
Jeg er helt hundrede på at det er Æble + En af tasterne lige omkring ø.
Avatar billede fransen Nybegynder
27. september 2001 - 23:14 #7
toosed mac tasteturer - find en web eller anden side med sådan en elefant og snup en kopi.

imens prøver du dig frem :o) der kan ikke være mange kombinationer.

jeg er med på en at tastene til venstre for mellerums tasten + æ eller ø !!!
Avatar billede egonspock Seniormester
27. september 2001 - 23:15 #8
på min iBook  bruger jeg alt-\' (en pling, eller tasten med *) til at lave et @ Nøjagtig som i OS9!

Avatar billede christian-petersen Nybegynder
27. september 2001 - 23:15 #9
Efter at have tastet helt vildt med frugt knappen nede, er det nu muligt for mig at lave et @ med shift+2 Jeg fatter ikke rigtigt hvad der foregår, men kan da komme videre...
Avatar billede parazite Nybegynder
27. september 2001 - 23:15 #10
Alt + \'
Avatar billede parazite Nybegynder
27. september 2001 - 23:16 #11
PIS! :)
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
27. september 2001 - 23:20 #12
Mit tastatur var tilsyneladende skiftet væk fra dansk. Efter at være skiftet tilbage virker egonspocks metode. Men tak til alle for hurtige svar.
Avatar billede fasting Nybegynder
21. december 2001 - 00:07 #13
@@@@@@@@