Avatar billede gotcha Nybegynder
09. februar 2000 - 18:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Downloade Delphi

Jeg har lige været til valgfagsorientering om datalogi i gymnasiet, og fik at vide, at de bruger Delphi ret meget. Så tænkte jeg, at det kunne være sjovt at sidde og lege med det, men mit spørgsmål er så:

Er der en side, hvor jeg kan hente en fuldt funktionel version af Delphi
Avatar billede pellelil Nybegynder
09. februar 2000 - 18:55 #1
Prøv http://www.inprise.com jeg er sikker på at de vil SÆLGE dig en "fuld funktionel version af Delphi"
Avatar billede stigc Nybegynder
09. februar 2000 - 19:12 #2
Du kan downloade en trial version her
http://www.borland.com/delphi/trial5/trialdownload.html

Bedre endnu så findes der en gratis version i Alt om Datas 15 års Jubilæums CD nr 3, Nr. 10 1998 / Jubilæumsnummeret

CD'en kan du finde på biblioteket..

Jeg bruger den og den kører fint
Avatar billede s Nybegynder
09. februar 2000 - 19:17 #3
Det kan ikke lade sig gøre at hente en fuldt funktionel version af Delphi over internettet.
I hvert fald ikke med mindre der er en eller anden der har lagt en crack ud...
Men på http://www.inprise.com/downloads/#delphi kan du downloade forskellige filer og opgraderinger til Delphi. Der er også et link til denne side:
http://www.inprise.com/delphi/trial5/trialdownload.html
Hvor du kan hente en trial-version af delphi. Jeg tror det er noget med at den virker i 60 dage før du bliver nødt til at købe den fulde version hvis du ønsker at beholde programmet.
Avatar billede s Nybegynder
09. februar 2000 - 19:18 #4
Nå... der var en der kom før mig...
Avatar billede gusse Nybegynder
10. februar 2000 - 15:35 #5
eller også så køber man "et  kopi", og støtter godt software...

standard koster excl moms 840 hos ravenholm.

http://www.ravenholm.dk/shop/ProductDescription.asp?@where.ProductID=483900440

Avatar billede ultik Nybegynder
25. februar 2000 - 15:41 #6
delphi 3 standard fulgte også med Komputer for Alle nr. 5/99
Avatar billede rrs Nybegynder
05. marts 2000 - 19:52 #7
Spørg din skole om de ikke har en aftale, som gør at de vil give dig en udgave med hjem til låns, som du må benytte til ikke-kommercielle formål.

Sådan en aftale har vores skole i hvert fald og det er ganske rart. (Jeg har selv datalogi i gymnasiet og ca. 2/3 er Delphiprogrammering).

Stort set resten er noget maskinkodesimulering (Som er temmelig dødsygt da man ikke kan bruge det til noget i den virkelige verden).
Avatar billede delphi Nybegynder
06. marts 2000 - 08:20 #8
RRS>> Det er nu ikke rigtigt, at maskinkode ikke benyttes i den rigtige verden (hvilken ignorant har dog fortalt dig det?).
- Udvikling og ikke mindst vedligehold af mange programmer til styringsformål (bl.a. PLC'er) indebærer en masse kode i noget der bedts af alt kan kaldes maskin kode (Instruktions lister).
- Opgaver der indebærer speceialbygget hardware, fx. robotstyringer eller controllerkort, programeres i assembler.

Du kan sikkert selv bygger en helt stribe applicationer til, hvortil der ganske simpelt endnu ikke findes nogen højniveau compilere.

NiP