Avatar billede missmango Nybegynder
21. september 2001 - 19:39 Der er 35 kommentarer

\"låse\" sine billeder...????

Goddag...!
Er der en velig sjæl, der kan fortælle mig hvilken kode der skal skrives, og HVOR - så de billeder jeg har lagt ud IKKE kan gemmes og hentes?
EVT - en \"popup\" hvor jeg kan skrive et eller andet ...\"hovsa - find dine bilelder selv\"...eller noget i den stil??
Avatar billede fireworld Nybegynder
21. september 2001 - 19:43 #1
Man kan ikke lave ngoet så det er umuligt at gemme billederne ... fordi faktisk lige så snart man går ind på en side er den på clientes maskine

<script language=\"JavaScript\">
function click() {
if ((event.button==2) & (navigator.appName==\"Microsoft Internet Explorer\")) {
alert(\'Hjemmesiden er copyright MIG\') } }
document.onmousedown=click
</script>
Avatar billede mukanus Nybegynder
21. september 2001 - 19:43 #2
Avatar billede jacobve Nybegynder
21. september 2001 - 19:45 #3
det er faktisk umuligt at gemme billeder på nettet... så snart der er en der kigger på siden, vil billederne blive hentet ned på seerens maskine i cache lageret.

Det bedste/værste, du kan gøre er at lave om på højreklik knappen, men det vil jeg aldeles fraråde, da der mange brugbare værktøjer i den menu, der kommer frem.

hvis du ikke vil have at folk kopiere dine billeder, så er der vel ikke andet for end at signere dem i et tegneprogram, hvor du skriver hvor de kommer fra nede i hjørnet.
Avatar billede resten Nybegynder
21. september 2001 - 19:48 #4
prøv inde på www.dejligbjerg.dk der ud over forbyd højre klik en masse andre fede ting du kan lave i java og hun har til med gjort det idiot sikkert at hente det.

resten/
Avatar billede fireworld Nybegynder
21. september 2001 - 19:50 #5
man kan ikek gemme HTML
Avatar billede missmango Nybegynder
21. september 2001 - 19:50 #6
Tusind tak for jeres svar...ærgeligt det er frarådet at lave...
Jeg må finde på en anden løsning så..
Avatar billede jacobve Nybegynder
21. september 2001 - 19:52 #7
they said: \"sign your pictures....\" :-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. september 2001 - 20:00 #8
Hvis du har Photoshop, så kan du beskytte de første 100 billeder gratis med Digimarc. Du kan hente en licens på nedenstående link. Digimarc er et vandmærke, som medfører at ingen kan ændre dine billeder i Photoshop, hvis du har lagt en beskyttelse på dem. Endvidere kan andre altid se hvem de tilhører, og du kan også få digimarc til at holde øje med misbrugere af dine billeder på nettet. Så du kan sagsøge dem for overtrædelse af ophavsretsloven.

link: http://www.digimarc.com/

Samtidig er dine billeder beskyttet af opretsloven. Ingen firmaer stjæler billeder fra hinanden, for det ville øjeblikkeligt medfører at de mistede kunder i branchen.

/per
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:01 #9
resten >> Er resten også noget lort? Det script, du linker til forhindrer da overhovedet ikke højreklik!  *ROTFLMAO*
\"...hun har til med gjort det idiot sikkert at hente det.\" Jamen, man skal da være idiot for at hente det!

Du _kan_ ikke lave det.......og da slet ikke på den fuldstændig håbløse måde, det er forsøgt gjort i det script. Af de ringe måder, der er at forsøge det på - er denne den afgjort dårligste!  =oD

Så er Java og JavaScript to forskellige sprog, der intet har med hinanden at gøre - og ingen af dem er opkaldt efter det andet.

En side, der omhandler emnet copyright-paranoia m.m:
    http://www.vortex-webdesign.com/help/hidesource.htm
/mvh
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. september 2001 - 20:03 #10
olebole>> Et virkeligt morsomt link *ROTFLMAO*

/per
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:04 #11
høejrup >> screen-dumps!  :)
Er du forøvrigt i familie med Morten Alfred? Det er jo ikke ligefrem det mest alm. efternavn  :)
Avatar billede resten Nybegynder
21. september 2001 - 20:06 #12
olebole>
godt ord igen ik

resten/
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:06 #13
Ja, jeg fik det over ICQ af jumper.....vi plejer jo at kæmpe de der \'anti-højrekliks-slag\' sammen  :)
Hans kommentar ang. JavaScripts, der ønskes gemt, er nu heller ikke af de kedeligste:
  \"Har du brug for at spørge - har du ikke noget at skjule\"
...SÅ er det sagt!  =oD
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. september 2001 - 20:09 #14
olebole> Jeg kender ikke Morten Alfred. Du kan ikke anvende screendumps, for vandmærket bliver flettet ind i bit strukturen i billedet. Så du kan faktisk se billedet bliver lidt mere uklart, hvis du anvender digimarc. Det var ellers et godt forsøg!

/per
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:10 #15
resten >> undskyld, men jeg har diskuteret denne problematik 100 gange på Eksperten og folk disker op med det samme møj, hvergang. Det værste er, folk ikke tror på, det er umuligt.

Prøv at gå ind på script\'et på www.dejligbjerg.dk igen. Højreklik og mens du holder højre museknap nede, trykker du på \'Esc\' - slipper \'Esc\' igen og slipper først derefter museknappen.......voila: Din contextual menu!
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:12 #16
hoejrup >> Okay, men man kan vel hente det, så det ser ud, som på siden....(?)

Synd - Morten Alfred er en meget venlig mand og en formiddabel guitarist  :)
Avatar billede resten Nybegynder
21. september 2001 - 20:17 #17
Olebole>
jeg har selv brugt de fleste af hendes script så i mine øjne er det fint men jeg er heller ikke så erfaren.men jeg kan da også godt se det fra jeres side der arbejder meget med det og det er sku også smart det med Esc *GG* det kendte jeg ikke jeg har altid redigeret med frontpage hvis der var forbyd højreklik.Så der skal du have tak ole så har jeg også lært lidt i dag

resten/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. september 2001 - 20:26 #18
Selvfølgelig kan du hente alt på nettet, for det er frit tilgængeligt.

Morten Alfred er helt sikkert en venlig mand, men det er ikke noget af min familie. Min farmors fætter hedder Perry Knudsen, og spiller trompet på en Shu-Bi-Dua plade.

/per
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:37 #19
Hehe....ja, Perry...ham har jeg også arbejdet med for mange år siden. Flink lille mand! Jeg har en lang fortid som lydtekniker  ;o)
Avatar billede x-zomp Nybegynder
21. september 2001 - 20:49 #20
Som andre har sagt er det desvære umugligt at forhindre kopiring af billeder.

ek.s. kan man hente programmer der kan gøre det og man kan og trykke på Print Screnn og sætte det ind i et billedprogram og klippe det ud og vupti har man billedet!
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 20:53 #21
resten >> Ellers kan du jo altid vælge \"View Source\" i browseren eller en af de mange andre måder  :)
Det er gået op for mig, du er lidt ny i det her og jeg var (som så tit) lidt hurtig på aftrækkeren. Stor ros for at du i det mindste \'knytter og lytter\' - uden at det er ment bare en tiendedel så højrøvet, som det lyder  =o)
/mvh
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. september 2001 - 21:20 #22
olebole> Det er godt nok sjovt, at du skulle ende i EDB branchen. Når du har arbejdet mange år indenfor musik branchen. Min lillebror har i mange år hjulpet til på diverse festivaler i det sydlige Danmark, så jeg hører skam lidt fra branchen.

/per
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 21:25 #23
Phedt!  ;o)
Avatar billede resten Nybegynder
21. september 2001 - 21:33 #24
olebole>> :) selv tak
Man skal lære så længe man lever og ha tæsk så længe man lære :)

resten/

ps: jeg er gul og blå *ROTFLMAO*
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 21:35 #25
*gnæk-gnæk* You ain\'t seen nothing yet!  =oD
/mvh
Avatar billede resten Nybegynder
21. september 2001 - 21:38 #26
GRINER.
Hyg jer alle sammen jeg skal ind på hylden og ligge og tænke på alle de vise ord

resten/
Avatar billede coderdk Praktikant
21. september 2001 - 23:39 #27
Det kan kun lade sig gøre ved at bruge en JavaApplet eller noget i den stil...
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 23:44 #28
...som så stadigvæk lige skal deaktivere mulighed for screen-dumps  =)
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 23:45 #29
...hvorfor popper den gamle nar op af æsken, hvergang der er en, der kommer med et forslag...?!?!  *ROTFL*
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
23. september 2001 - 01:33 #30
Du kunne jo lave en simpel onmouseover, som laver sort skærm hvor billedet skulle have været evt med tekten: Copyright, contact me if you wanna use the picture.

eller noget i den stil.

Avatar billede jacobve Nybegynder
23. september 2001 - 10:17 #31
thomas_yde >> så kan man jo stadigvæk lave en printscreen, som olebole er inde på.
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2001 - 19:17 #32
Det er med konklusionen på disse diskusioner som med regnbuen...jo nærmere man kommer den, jo længere væk flytter den sig. Det er som at drukne en prop i en spand vand med én finger  =]
Avatar billede jacobve Nybegynder
23. september 2001 - 20:53 #33
olebole >> hva mener ud med det, er det ikke muligt at drukne en prop med en finger.... det var sku på tide der var nogen der fortalte mig det... }=oD

(du har nogle fandens gode analogier en gang i mellem :-)
Avatar billede spaceman Nybegynder
02. november 2001 - 14:24 #34
Desværre. Ingen løsning.

I IE vælger man File og derefter Save As...

Så downloader IE hele siden incl. ALLE billeder, scripts, applets og flash filer.

INTET PÅ EN HJEMMESIDE KAN BESKYTTES MOD DOWNLOAD.

Så kan det vist ikke siges mere klart

Lars
Avatar billede spaceman Nybegynder
02. november 2001 - 14:25 #35
Glemte lige: Den henter også stylesheets