Avatar billede dakinenexus Nybegynder
21. september 2001 - 14:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med link til database.

Hej

Se nu er jeg ikke nogen HTML-haj.
Jeg har et problem med et link til en intranetside:

<a href=\"/owa_ors/plsql/ORS_Faa.FaaFollowUpQuery\" target=\"Web-ORS main\">Opfølgning</a><br>

Se det er et link til en database pl/sql procedure, men når jeg aktivere linket har den smidt et drev bogstav foran som om det et en file. (Behøver jeg sige, at det går galt!).
Fra browser ser det ud som:
\"file:///T:/owa_ors/plsql/ORS_Faa.FaaFollowUpQuery\".

Er det en eller anden dum tag, der sætter det drevbogstav foran?
Avatar billede roenving Novice
21. september 2001 - 14:37 #1
Ja, det gør / (som betyder roden af det aktuelle drev), altså:

<a href=\"owa_ors/plsql/ORS_Faa.FaaFollowUpQuery\" target=\"Web-ORS main\">Opfølgning</a><br>

hth
jes
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
21. september 2001 - 14:46 #2
Hej igen.

Hmmff. Nu troede jeg ellers lige jeg bare skulle fjerne den første \'/\' i linket, men det er stadigvæk det samme! \"Tossen\" tror stadigvæk det er en fil!
Jeg har i øvrigt andre DB links, der starter med \'/owa_ors\' hvilket virker! Kan det være noget andet tror du?
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
21. september 2001 - 14:49 #3
.....Det her link virker f.eks:

<a href=\"/owa_ors/plsql/MDM.GenerateContent?doc_group=møde\" target=\"_self\">Møder</a><br>

Det bliver ganske korrekt til:

host.firma.dk/owa_ors/plsql/<procedure>
Avatar billede roenving Novice
21. september 2001 - 15:09 #4
Jamen, det gik først op for mig nu:

\"Web-ORS main\" er da en ulovlig html-identifier, det lyder godt nok mærkeligt, at det skulle gøre en forskel i fortolkning af en anden parameter, men det skal alligevel rettes til f.eks. \'Web-ORSMain\'

;·]
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
25. september 2001 - 08:08 #5
Hej igen.

Jeg har desværre stadigvæk samme problem! Jeg har prøvet at skrive \"Web-ORSMain\" i stedet for \"Web-ORS Main\", men resultatet er det samme. Den tror at det er et filkald og derfor sætter den drev bogstavet foran. ØV!

Kan det være en foran liggende tag der fortæller, at de kommende links er filkald og dermed sætter den automatisk det drev bogstav foran?
Avatar billede dakinenexus Nybegynder
25. september 2001 - 08:47 #6
Hej igen.

Jeg har lige lært noget! Du tænker sikkert. \"Hold da kæft. Viste han ikke engang det?\". :o)

Grunden til at det dumme drev bogstav blev sat foran var ren og skær fordi, at jeg kørte test på det og derfor bare eksekverede html filerne direkte fra min explore(stifinder). Dermed kom \'T://\' foran. Da jeg satte webserveren til at kalde filerne virkede det! \'URL/owa_ors......\'.
Den \'aktive del\' bliver altså bare sat foran kaldet. Om det så er min URL eller en fysisk disk.
Så har man lært det.

Men tusinde tak for din hjælp. Nu virker det.
Det var i øvrigt også svært for dig at vide, at jeg kørte det på den måde, men jeg anede ikke at det havde noget at sige.
Avatar billede roenving Novice
25. september 2001 - 16:24 #7
Jamen, jeg takker da for points ;~}