Avatar billede korne Nybegynder
19. september 2001 - 15:55 Der er 1 løsning

Mac på NT Server

Jeg prøver at tilslutte en mac til et nt4 netværk, jeg har installeret \"services for Macintosh\" på serveren. Jeg kan kan godt se det share der bliver optettet på nt serveren fra Mac\'en, jeg kan også godt hente filer derfra.
PROBLEMET:men jeg kan ikke lægge noget op på det share serveren har lavet (AppelShare folder),hvis jeg prøver på det, kommer den og siger at \"drevet er låst\". HVAD er PROBLEMET??

Hvis jeg prøver at lægge noget op på serveren fra en windows Professional, er der ikke noget problem.

Mikkel
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. september 2001 - 16:02 #1
Har brugere mac sharen skriverettigheder?

Has AppleTalk been configured on the Macintosh?

Go to the Apple Menu, Control Panels, AppleTalk. Make sure the \"Connect Via\" is set to Ethernet (or whatever is applicable for your network). The \"current zone\" should appear in the box below. If this hasn\'t been activated, make sure to activate after selecting connection.

Has Services for Macintosh been installed and configured and is it running on the computer running Windows NT Server and Exchange Server?

If Services for Macintosh has been installed, you will see this under File Service for Macintosh in Control Panel Services. This should be set as Automatic, and Status should be Started. If this has not been installed, refer to Windows NT documentation for installation instructions.

For additional information on Services for Macintosh, please see the following article in the Microsoft Knowledge Base:
Q149202 XCLN: Client for Macintosh Release Notes