Avatar billede alienhand Nybegynder
19. september 2001 - 15:52 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

bygge en hjemmeside fra en hjemmeside

Jeg skal have lavet en funktion på min hjemmeside hvor man kan oprette sig og lave en hjemmeside. Dvs, at man laver en hjemmeside gennem min hjemmeside som bliver gemt i en skuffe man vælger et navn til, eller et domæne man hoster. Linket vil så hedde ex. www.mitdomæne.dk/skuffenavn/ eller det domæne man har. Samme funktion som SOL.dk ... stort set.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. september 2001 - 15:54 #1
30 point? Der tror jeg sgu´ ikke at du kommer langt. Det er temmelig svært at programmere ! Jeg tror ikke at du for fat i noget for points der skal sgu´ kr. på bordet!
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2001 - 16:01 #2
<ole>
Et godt CMS (Content Management System) koster mellem 25.000 og 250.000kr, så deeeeeeeeeeet......  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede alienhand Nybegynder
19. september 2001 - 16:04 #3
jeg har jo ikke flere point tilbage...
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2001 - 16:10 #4
Det er ikke et spørgsmål om points, men et par uger/måneders fuldtidsarbejde - alt efter omfanget af programmet  :)
Avatar billede dna Nybegynder
19. september 2001 - 16:14 #5
alienhand: du kunne jo starte selv med at lave noget! Ellers ansæt en til det, hvis du ikke kan selv!

dna
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. september 2001 - 16:14 #6
Det vil sige:

programmørs løn = 500 kr i timen dette kan både være dyrere og billigere!

Så siger vi så at han arbejder 7 timer om dagen så er vi oppe på 3500 kr.

Han arbejder så i 30 dage så er vi oppe på
105000 kr.

Og så kommer der måske noget moms samt andet oveni hatten så helt billigt bliver det ikke...!

Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2001 - 16:16 #7
Og 500 er endda meget billigt for en programmør. De fleste større bureauer tager gerne 1.000-1.500 i timen for programmering/kodning  :)
Avatar billede dna Nybegynder
19. september 2001 - 16:18 #8
1000-1500 i timen!? hmm.. håber sq de kan deres kram så!

dna
Avatar billede alienhand Nybegynder
19. september 2001 - 16:28 #9
damn .. vidste ikke det var SÅ omstændigt! Nå, det var så det samarbejde med SOL .. lige i vasken....
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2001 - 16:43 #10
dna >> Det kan vi  :)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
19. september 2001 - 16:50 #11
hehe ;-)
Avatar billede coderdk Praktikant
20. september 2001 - 00:35 #12
Jeg er villig til at gå ned til 700,-/time ;)
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
22. september 2001 - 21:06 #13
Du skal bare lære PHP.
Det kan du lærer gennem eks. på:
www.netcoders.dk

Jeg anbefaler dig at bruge www.FriServerPlads.dk
til dine hjemmesider.
Så kan du senere lave .dk domæner som er linket sammen med din hjemmeside på www.friserverplads.dk

Der er artikler, som beskriver hvordan man laver sine egne tagwalls. Og når man laver tagwalls, gemmens ens beskeder i en fil, som der bliver oprettet på serveren/hjemmesiden.
Når du så har lært at lave en tagwall, kan du også lave et program i PHP opretter en fil.
Denne fil kan være en ny hjemmeside.
Eks. www.friserverplads.dk/dinHjemmeside/enAndensHjemmeside.htm

UPS!!!! Nu har jeg lige spoleret de andre programmøres planer om at tjene penge...
UPS!!! Nu ved alle da, at man nemt, uden problemer kan lave et sådan program....

Synd. der tjente i ingen penge, hva´?

Avatar billede olebole Juniormester
22. september 2001 - 21:20 #14
Hvad taler du om? Jeg har arbejde og prøver ikke at hustle side jobs på det her! Det har spørgeren formodentlig slet heller ikke råd til.
At du omtaler programmeringen af et CMS som \"nemt\" og \"uden problemer\", viser med al ønskelig tydelighed, du ikke rigtig kender til CMS\'er.
At der ligger tonsvis af elendig kode til download, vil jeg da give dig helt ret i, men er det noget, der skal fungere ordentligt, er det en hel anden snak  :)
/mvh
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
22. september 2001 - 23:37 #15
Han spurte, og jeg svarede.
Jeg laver ikke programmer på samme måde som alle andre.

Jeg har min HELT egen specielle måde at lave programmer på...

Eks. i Delphi:
Netværk på min metode :
begin
copyfile(\'EnComputer\\c\\fil.fil\',\'EnAndenComputer\\c\\fil.fil\',true);
end;

Netværk, som alle andre ville gøre det (lidt overdrevet måske, men hva´fanden...) :

500 variabler,
10 forskellige uforståelige koder og brug af kommandoerne Except, try.

Derfor:
Jeg har MIN metode, i har JERES.
At i vil til at bruge SQL og CMS er fuldstændig uforståeligt for mig...

Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2001 - 08:50 #16
.............???  =oD
Avatar billede mystiq Nybegynder
23. september 2001 - 08:55 #17
Øhhhm nej !

Nu er han kommet herind!!! cyberlsn har terroseret så mange steder snart... Bla. n.dk debatterne og sådan

Han spiller åhhh så klog og han kan minus man
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. september 2001 - 10:45 #18
Lad være med at rakke ned på mig...
Det gidder jeg ikke.
én gang mere af indlæg som det mystiq kom med, og jeg henter en admin.

Avatar billede cyberlsn Nybegynder
23. september 2001 - 10:46 #19
- og jeg skal lige fortælle dig, at jeg har været herinde i ret så lang tid...
Avatar billede alienhand Nybegynder
23. september 2001 - 13:38 #20
Hvor voksen er det, at rakke hinanden ned? Slap af og nyd livet... så lever i længere!
Avatar billede alienhand Nybegynder
23. september 2001 - 13:39 #21
:)
Avatar billede newbien Nybegynder
24. september 2001 - 20:07 #22
åhhhhhhhhhhhhhh cyberlsn!

Ham hader jeg bare.. Hvem har lukket ham ind her?

han er bare lam!
Avatar billede cyberlsn Nybegynder
25. september 2001 - 14:13 #23
Jeg henter en admin.!
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
25. september 2001 - 14:16 #24
*LOL*
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2001 - 14:17 #25
\"Jeg sladrer til Moaaaaar!\"...hvad havde du forestillet dig, du fik ud af det, Buldermand?  =oD
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2001 - 14:18 #26
Dit omdømme stempler dig som en pest i et par lærredsbukser......din opførsel her har da forløbig ikke givet anledning til revision af den opfattelse!
Avatar billede alienhand Nybegynder
25. september 2001 - 14:24 #27
Hvad med at gå udenfor og ordne det som mænd? ;)