Avatar billede xzar Nybegynder
14. september 2001 - 23:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

3D Studio Max og Grafikkort?...

Hejsa alle!.

Jeg har lige et lille spørgsmål til jer.. emm.. jeg har lært en fandens masse om 3D studio Max på en Digital Medie uddannelse, jeg har selv købt 1 GB ram og en stor harddisk + hurtig processor.. men så er det bare lige det med 3DSMAX og grafik kort.. mit grafik kort er sådan et halv oldordisk Riva TNT 1... det eneste jeg ikke har lært på den uddannelse, er hvilke grafik kort der er bedst til brug i 3D Max... kan mit gamle skøvl af et grafikkort bruges eller skal jeg have en sejere?, i såfald hvilket anbefales der?...

-Jeg er ny bruger her på experten.dk og har ingen anelse om alt det med point og sådan så jeg satte den bare til 15 : let.. hvad ved jeg ;)

håber I vil hjælpe..på forhånd tak..

/Bo
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 23:46 #1
Hm... du skal altså have det til at animere 3D eller hvordan=
Avatar billede xzar Nybegynder
14. september 2001 - 23:49 #2
Ja det var meningen.. sorry jeg ik lige fik det med =) .. men bare så det kommer til at køre nogenlunde o.k også når jeg arbejder med meshsmooth og sådan.. så er det jo tit at det kommer til at køre ik så godt ;)

..
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 23:51 #3
Du kan jo prøve om det kommer til at køre nogenlunde? Jeg kan lige finde nogen drivere til det til at starte med... prøv at installere dem, og se om det er godt nok. Hvis ikke må vi jo se hvad vi kan finde til dig, til en rimelig pris!
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 23:51 #4
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 23:51 #5
Svar!
Avatar billede xzar Nybegynder
14. september 2001 - 23:52 #6
Jep, men nu skal jeg lige have fat i programmet først (får det i løbet af weekenden) har jo lige fået ny HD og har ik\' noget som helst ;) det var bare lige for at høre om I/du vidste noget om at det gjorde noget mht. grafikkort =)

Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 23:57 #7
Hm... ja, det burdte selvfølgeligt have lidt med dit graffikkort at gøre, men da jeg aldrig selv har haft et Riva TNT, kan jeg ikke sige det. Hvis du ikke er tilfreds med det, hvor mange penge ville du så ofre på et nyt skærmkort, og hvilken skærm har du?
Avatar billede xzar Nybegynder
14. september 2001 - 23:59 #8
Hmmn.. det er ikke så meget med penge at gøre (IKKE DET DYRESTE! ;)) men hvad der duer til noget.. jeg tænker ikke på det allernyeste kort!.. bare et der sikkert kan klare at arbejde med 3D...

mht. skærm har jeg sådan en amitech (doh\').. standard skærm vil jeg kalde den ;) ... bedre kan jeg ik helt forklare det...
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 00:01 #9
Hm... at arbejde med 3D? Altså jeg har selv lige købt et GeForce2GTS med 32 DDR RAM, hvilket kører 3D spil perfekt. Det var meningen jeg skulle have udgaven med 64 RAM, men gad ikke vente så lang tid.

Derudover har jeg selv haft/har et GeForce2MX 400 hvilket også kører mange spil godt. Kan ikke rigtigt anbefale flere end jeg selv har prøvet!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 00:02 #10
Mit kort som jeg købte med 32 DDR RAM kostede vist ca. 1700,- tror jeg, men med 64 udgaven blev det vist 2.200,-, hvilket jeg nok vil anbefale dig!
Avatar billede xzar Nybegynder
15. september 2001 - 00:04 #11
well, jeg har hørt ufattelig meget godt om GeForce2GTS .. og det ender sgu nok med jeg render ud og køber det her en af dagene.. og mon ikke det også kan køre 3D max helt o.k?.. det tror jeg nu... så.. men ellers, tak for hjælpen!.. jeg ved ikke mht. point? har jeg givet dig dem eller hvad? hehe ..
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 00:05 #12
Fuck pointene... elsker at hjælpe folk, så det er skam helt i orden.

Håber du kan bruge det! :)
Avatar billede xzar Nybegynder
15. september 2001 - 00:07 #13
Okay, har heller ingen anelse om hvordan jeg skulle kunne give dig point ;) men endnu engang tak for hjælpen du! og som skrevet vil jeg tro du har fået mig til at købe GeForce2GTS hehe.. spiller også CS or andre 3D spil.. så der halter mit tnt jo også ;)

/Bo
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 00:15 #14
Ja, det er klart du kan få problemer med et Riva TNT 1 kort i nyere 3D spil, men det kan et GeForce2GTS sagtens klare.
Avatar billede xzar Nybegynder
15. september 2001 - 00:22 #15
Yep men så vil jeg sgu købe det med 64 ram...så skulle der nok være en chance ;)
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 00:23 #16
Gør det!
Avatar billede jacobi70 Nybegynder
20. september 2001 - 12:33 #17
Hej

Jeg har før ejet et Riva TNT, og det kørte da OK til 3dsmax. Men da jeg fik mit ASUS Geforce2MX, skreg jeg af glæde. Det kører som smurt, men OK, alt er jo relativt - med mange polygoner som med Mesh-smooth, begynder alle kort hurtigt at køre langsommere...Du skal bare være sikker på, at kortet understøtter OpenGL - og køb ikke et noname kort. Selv om det burde være de samme chips, er der særdeles stor forskel på billedkvaliteten - så hellere ofre et par hundrede mere.

MVH jacob.
Avatar billede m_damon Nybegynder
24. september 2001 - 18:18 #18
du skal lige være opmærksom på at der er personer som har haft problemer med at køre 3dsmax med et geforce2 jeg har dog ikke haft problemer!
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 18:20 #19
Jeg kender ikke selv programmet, men jeg har selv 2x GeForce 2 af forskellige udgaver, og har endnu ikke haft et _eneste_ problem med dem.. 7 9 13! :)
Avatar billede jacobi70 Nybegynder
24. september 2001 - 18:20 #20
mon ikke, det kan have noget at gøre med hvilken driver-version, man bruger...
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 18:22 #21
Jeg bruger selv 12.41 detonator 3 på begge - kører super!