Avatar billede kingshah Nybegynder
14. september 2001 - 17:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere win2k

hejsa
jeg har et problem naar jeg proever at installere win 2000....i sidste fase hvor den installerer hardware
bliver skaermen pludselig blaa og fryser.....i venstre hjoerne oeverst staar der at jeg skal kontakte
min hardware forhandler...men jeg vil lige se om det er noget jeg selv kan ordne......
HVAD KAN PROBLEMET VAERE?????
Avatar billede omen Nybegynder
14. september 2001 - 17:28 #1
Du skal nok prøve at opgradere din bios.
Avatar billede handmade Nybegynder
14. september 2001 - 17:35 #2
Sandsynligvis noget defekt/inkompatibelt hardware.
Pil ikke -livsnødvendige dele ud af maskinen under installation-fx ekstra harddiske/brændere osv. Som regel kan de tilføjes uden problemer bagefter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. september 2001 - 19:37 #3
Sæt din bios til Load Seup Defaults så finder bios som regel den bedste indstilling!
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2001 - 20:47 #4
Med garanti en AMD processor ik?
Hvilket grafikkort har du?
Har du kørt tjek på om din pc er windows 2000 klar, eller så ligger programmet på Microsofts hjemmeside omkring windows 2000, eller du kan hente programmet via www.expertftp.subnet.dk

Du har måske også installeret det på samme partiiton som windows 98/ME?
Avatar billede kingshah Nybegynder
15. september 2001 - 20:56 #5
hejsa.....jeg er ved at see paa jeres forslag.....jep jeg har AMD......og min bios er vist meget gammel.......hvordan saetter jeg min bios til load setup?........jeg har geforce2 til graffikkort......ligenu er jeg ved at koere    Win-ME........haaber i kan hjaelpe mig videre........ses
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2001 - 21:40 #6
Hvad hedder dit bundkort?

Du skal ind i bios for at Loade Setup Default!

Bios kan du måske komme ind i med Delete, ellers må du prøve en anden, F1, Esc, står der noget på skærmen når du starter.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 22:50 #7
Har du prøvet at køre det tjek, det kunne måske fortælle dig hvad der ikke er konvetibelt.
Avatar billede coolcoax Nybegynder
20. september 2001 - 21:23 #8
Det kan være noget helt andet .. Hvis dit bundkort og harddisk er sat til ata100 .. så kan du ikke installere win2k! har det samme problem her .. løsning! disable udma i bios og installer win2k og service pack 2 .. derefter enable udma i bios igen .. det virker på mit :)