Avatar billede johnnyboy Nybegynder
02. februar 2000 - 07:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Bios-chip

Jeg var ved at opdatere en bios på et matsonic bundkort, med rom'en fra deres egen hjemmeside.
Mens jeg var ved at uploade filen til chippen, gik lortet f****me kold og chippen er færdig. (Hvorfor går sådan noget ikke ind under garantien..crap)
Så mit store spørgsmål, hvad koster en ny bios-chip sådan gennemsnitlig??
Avatar billede brianlund Nybegynder
02. februar 2000 - 08:33 #1
Nogle gange er det billigere at køb et nyt bundkort da de er så dyre. De koster mellem 4 og 600 kr.

Brian
Avatar billede razmataz Nybegynder
02. februar 2000 - 12:58 #2
Er du sikker på at du kan pille chippen af boardet??
Har du prøvet at resette bios'en?
Avatar billede stussy Nybegynder
02. februar 2000 - 13:20 #3
Jeg vil nu mene at prisen nærmere ligger på omkring 300-400kr
Chippen skulle da være nem nok at fjerne :)
Avatar billede brianlund Nybegynder
02. februar 2000 - 15:28 #4
En af mine venner skulle brændte en Bios chip af, og den kostede 600 fik han af vide :-)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
02. februar 2000 - 15:56 #5
Jeg har prøvet at resette, og bios-chippen er temmelig nem at skifte ud.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
02. februar 2000 - 15:58 #6
Bundkortet er også ret forældet og billig i forvejen. Den koster ca. 650 kr. Så jeg tror/håber ikke ligefrem at ny bois chip koster 400-600 kr.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
02. februar 2000 - 21:56 #7
... HEHEHEHEHEHE!!! Ellers så kender jeg én som hedder Bjørn som selv laver BIOS-chips gratis... *GGGGGGG*
Avatar billede stussy Nybegynder
02. februar 2000 - 22:01 #8
Jeps ham kender jeg også... *GGGG*
heh men jeg tror nu ikke man skal regne med at der er garanti på dem *GGG* :):)
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2000 - 14:24 #9
Nå ja.....hvem ved.....jeg havde engang et skod MB hvor bios chippen var loddet fast .....den var ikke lige så let at udskifte.... :)... men jeg har hørt noget om at man kan fiske biosen hvis man har et andet mb magen til..... men det gider jeg ikke forklare, for det har du ikke vel?
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
11. februar 2000 - 08:18 #10
Nej jeg har kun den ene....man kan godt schnuppe bois-chippen fra et andet board. Det var ihvertfald nem at "rive" chippen af mit Matsonic bundkort.
Avatar billede farout Nybegynder
16. februar 2000 - 22:53 #11
hvis det er en award bios koster chippen typisk 15-18$ + shiping
Avatar billede funnyt Nybegynder
19. februar 2000 - 01:54 #12
Jeg har ikke selv prøvet det ednu men det kommer nok en gang men jeg ved at hvis du har en bios chip magen til den som er i din computer kan du montere den og så starte programmet til at endre den med og læse den chip som du har i og når det så er gjort kan du forsiktigt tage chipen ud igen og montere den gamle og så brande dem igen det skulde virke :)

men og det passer ved jeg ikke med det var det svar jeg fik fra asus da jeg havde en bios som blev slettet (:

Mhv. FunnyT