Avatar billede korup Nybegynder
14. september 2001 - 11:14 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Køb af computer!!

Hej
Jeg skal til at købe ny computer, og det skal væe den nyeste og bedste der er på market lige nu.
Den skal koste omkring 20 - 25000.-
Er der nogen der har forslag til hvilken computer jeg skal købe, hvor og hvormeget den koster..

Beste bud får point..

/korup
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 11:15 #1
Hvad skal den bruges til?
Avatar billede korup Nybegynder
14. september 2001 - 11:17 #2
Spil,, internet, regnskab og lidt billede behandling..

/korup
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. september 2001 - 11:17 #3
Det var dog en syg pris. Jeg håber at du regner med en kvaliskærm (fx. sony) skal ingå i den pris...
Avatar billede Dominix Novice
14. september 2001 - 11:17 #4
AMD processor med tilhørende bundkort
1024PQI RAM
GeForce3 grafik
cd rom + dvd + brænder
sb live lyd
silent tower
19\" skærm..
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
14. september 2001 - 11:19 #5
Her er en jeg kun kan drømme om. Priserne er fra for et par uger siden

Motherboard    Abit KG7                    1766
CD-writer    PX-W241040TA                    2045
Disk drev    Any                        150
DVD        Creative Labs Encore 12                778
Grafik        Asus AGP-V7700 GeForce2 Ultra            3788
Harddisk    IBM Deskstar 60GB x 2                3358
Kabinet        Antec SX1240 Full Tower                1899
Lydkort        Creative Labs Soundblaster Live! 5.1 + DTT2200    1499
CPU        Athlon Thunderbird 1400MhZ FSB 266MhZ        1252
RAM        Kingston 256 MB DDR-SDPC2100 x 2        1174
Skærm        Samsung Syncmaster 1100P+ Pro 21\"        5959
Keyboard    Logitech desktop Cordless iTouch New        771
                                24439
Avatar billede korup Nybegynder
14. september 2001 - 11:25 #6
- thomassoerensen

Ved du om man kan få dette samlede et sted eller om jeg selv skal samle det, og hvad hvis jeg gerne ville have en flad skærm da mit skrive bord ikke er forstort. Eller ser det ganske godt ud.

Hvad med den nye p4 2000Mz, kan den måle sig med Athlon??

/korup
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. september 2001 - 11:25 #7
Korup >> Herunder er en mærkevare computer med 3 års garanti ... alt leveres samlet og du er sikker på at komponenterne passer ordentligt sammen...

Havde jeg 25000 kr at fyre af på en ny workstation ville jeg ikke stå tilbage for at handle nedenstående kraftmaskine. Lig mærke til en 1.8GHz Pentium4, 512mb PC600 RDRAM og SCSI diske der sørger for at denne maskine nærmest altid har en kraftoverskud uden lige.

DELL Precision WorkStation 330  25956 kr inkl moms
Standard Komponenter:  Pentium 4 Processor
400MHz System Bus
4x AGP Pro 50 Grafik (kun til Minitower)
Preinstaleret operativ system: Windows NT eller Windows 2000

Kabinet:  MiniTower - 3,5\" floppy drive, 3 external 5,25\" bays & 4 internal bays
Farve:  Midnight Grey skærm, tastatur og mus (TCO-95)
Processor:  1,8GHz Intel Pentium 4 Processor (+ DKK 1115 kr)
Floppy Drev:  3.5\" 1.44MB Floppy Drev
RAM:  512MB PC600 RDRAM (2x256MB) (+ DKK 3120 kr)
Harddisk nr.1:  18GB SCSI Harddisk (10,000RPM, U160/M) (+ DKK 1265 kr)
Harddisk nr.2:  Indgår ikke
Harddisk nr.3:  Indgår ikke
Harddisk nr.4:  Indgår ikke
RAID/PERC3 kontroller:  Indgår ikke
Grafikkort:  nVidia GeForce II GTS (+ DKK 745 kr)
Skærm nr.1:  Dell M991 - 19\" (18\" VIS) FST-skærm (+ DKK 780 kr)
Skærm nr.2:  Indgår ikke
CD-ROM & Read-Write drev:  CD-RW 16x/10x/40x IDE (+ DKK 705 kr)
Ekstra CD-ROM & Read-Write drev:  Indgår ikke
Zip/Tape drev:  Indgår ikke
Højttalere:  Indgår ikke
Ekstra Lydkort:  Creative Labs SoundBlaster Live (+ DKK 370 kr)
Ekstra Netværkskort:  Integreret 3Com Ethernet 10/100Mbit WuOL
Tastatur:  Dell QuietKey Tastatur
Mus:  Microsoft Intellimouse - 2-knaps og hjul, PS/2
Operativsystem:  MS Windows 2000 (SP1) Engelsk
Service:  3 Years Next Business Day On-Site
Installationstjenester:  Indgår ikke

Avatar billede limemedia Nybegynder
14. september 2001 - 11:26 #8
Har før set Dells monitors og vil nok anbefale dig at handle en Sony G420 istedet, men er dyr !
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 11:28 #9
Det er godt nok lidt flere penge, men nu er det så også med fladskærm!

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/171/wo/nrs0o06apibph6noB/10.7.0.3.30.1
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
14. september 2001 - 11:29 #10
Dette er dele købt i forskellige butikker. Priserne har jeg fundet via www.edbpriser.dk
En fladskærm er ikke supergod til gaming idet opløsningen har svært ved at være høj nok - og hvis man sætter den til en opløsning der er højere end en den hardware understøtter så interpolerer de yderligere pixels, dette giver et uskarpt billede som ikke er så fedt at se på.

Jeg mener at P4 er alt alt for dyr i forhold til hvad man får. Jeg vil ikke købe Intel igen med mindre det er til en budget PC - her kan Celeron være konkurrencedygtig men jeg ville også her foretrække en Duron fra AMD.

Thomas
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 11:30 #11
Nu er kategorien jo godt nok under Pc, men jeg ville bare lige opfordre dig til at købe en mac!
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
14. september 2001 - 11:32 #12
Tino bh >> Købe en Mac for at spille? Det vil jeg ikke anbefale, men til grafik/billedbehandling er en mac sikker helt fin.

Thomas
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 11:33 #13
Hvorfor ikk?
Avatar billede korup Nybegynder
14. september 2001 - 11:33 #14
- ljweb

Hvor kan denne maskine købes??

/korup
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 11:33 #15
de fleste nye spil kommer også til mac!
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. september 2001 - 11:35 #16
www.dell.dk
bestil online, er du momsregistreret kan du lease eller ring til dem :) har prøvet alle tre ting og er fuldt tilfreds med bærbare og servere fra Dell.
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 11:35 #17
Men jeg ved godt at det ikke almindeligt, at bruge den til det!
Avatar billede korup Nybegynder
14. september 2001 - 11:39 #18
- ljweb

Jeg må jo sige at det er en lækker sag at kigge på, så hvis der ikke er andre der har noget bedre at foreslå, vil jeg acceptere denne, om 5 min..

/korup
Avatar billede Dominix Novice
14. september 2001 - 12:26 #19
ljweb... Very nice .. jeg vil også ha 25K til en comp :o)
Avatar billede k4_p Nybegynder
14. september 2001 - 12:28 #20
køb ikke en mac til spil det råder jeg dig ikke det køre ikke godt køb hellere en pc p4 2000 mhg geforce4 516 ram trådløs mus /keybord flad skærm ...
men hvorfor bruge 25000 jeg gav for min 16  og den har alt hvad jeg lige har skravet og maget mere  som jeg ikke gider skrive på
Avatar billede Peter Praktikant
14. september 2001 - 14:13 #21
k4 p > det lyder som en meget speciel computer du har, hvor har du købt dit geforce 4 kort, og er de 516 mb ram i en blok eller 2?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 14:18 #22
Petter78, lol :)

En Mac kan nu være et ganske godt valg. Specielt hvis man er typen der vil have noget der bare fungere, og helst ikke vil pille for meget selv - også hvis man vil spille :)
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
14. september 2001 - 14:19 #23
Mit råd er at have tålmodighed et halvt til et helt år endnu, indtil AMD kommer med deres Sledge Hammer processorer.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 14:21 #24
Yeah... og om et halvt år er der kun et halvt år til Intel kommer med deres næste generation... og når vi er der, skal man kun vente et halvt år på næste AMD udspil....

Det der med at vente på en nyere generation kan man lige så godt droppe. Køb istedet noget der er en generation ældre end det sidste nye, og skift maskineriet ud lidt oftere istedet... det KAN betale sig :)
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
14. september 2001 - 14:22 #25
>> nanog

Måske har du ret, men der er da intet sjov ved en mac, det sjove ved en computer er squ da alt det du selv kan pille den til at gøre. Iøvrigt er win nu ikke længere så svært som mange vil gøre det til!
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
14. september 2001 - 14:26 #26
Jep, men der er vist ingen tvivl om, at AMD generelt får deres processorer til at yde mere....
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 14:34 #27
jensenlarsr -> Jeg tror nok at det er anderledes med OsX!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 14:40 #28
jensen, jeg sidder foran en skærm mange timer hver dag. Jeg ser computeren som et stykke værktøj der bare skal fungere. Jeg vil helst være fri for at pille.

Når jeg en sjælden gang imellem sætter mig til at spille eller lignende på min hjemmemaskine, forventer jeg da også at den bare fungerer. Jeg gider ikke bøvle med drivere mv., og det sidste jeg kunne finde på var  at begynde på overclocking ol. :)

NanoQ
Avatar billede Himbear Nybegynder
14. september 2001 - 14:44 #29
Men hvis alle der \"ikke har forstand\" på computere havde mac, ville der jo ikke være brug når så mange it-surportere ... ;-)

Både godt og skidt!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 14:49 #30
En IT supporters fornemmeste opgave er at gøre sig selv overflødig :)
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
14. september 2001 - 15:03 #31
det nyeste windows xp, der skal man ikke bøvle med drivere - den installerer selv det hele under opsætning.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 15:07 #32
Det er vist en sandhed med modifikationer... :)
Avatar billede k4_p Nybegynder
14. september 2001 - 16:09 #33
JEG HAR FÅET DEN SAMLET AF ET FIRMA JEG IKKE KAN HUSKE MEN NOGLE A DELENE SKAFFEDE DE FRA USA. MEN DEN KØRE HURTIGT OF GODT OG ER HELT NY HAR HAFT DEN CA 3 UGER ,...
Avatar billede Peter Praktikant
14. september 2001 - 16:19 #34
okay, det var bare fordi, jeg havde læst et sted, at sådan et geforce 4 kort ikke var så hurtigt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. september 2001 - 21:31 #35
Gforce4 er et neddroslet adlib lydkort... kondensatoren kunne ikke tåle varmen fra de dobbelte webere...
Avatar billede k4_p Nybegynder
16. september 2001 - 19:35 #36
nej mit geforce køre uden problem