Avatar billede 19tal Nybegynder
12. september 2001 - 12:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Højtaler

Jeg har et lydkort med 5 porte. jeg har slået mine højtaler fra mit anlag til pc nu er der 4 porte tilbage kan jeg ikke også få slået mine pc-højtaler til.. så både mine pc-højtaler og højtaler fra anlag er slået til samtidigt
Avatar billede webson Nybegynder
12. september 2001 - 12:24 #1
hvad for 1 lydkort ?
Avatar billede bbs Nybegynder
12. september 2001 - 13:23 #2
Det er langt fra alle lydkort der supporterer 5 højtalere.
De dyre SoundBlaster!Live kort gør.
Men sådan et kort koster også 700 kr.
Avatar billede 19tal Nybegynder
12. september 2001 - 15:20 #3
Lyd kortet hedder Creative Soundblaster Live 1024.

der er også kun fire højtaler ialt...

farverne på portene er

(sort line out) (her tilsluttes højtalere grøn)

(Mikrofon rød)  (Line in blå) (digital udgang gul)
Avatar billede Peter Praktikant
12. september 2001 - 15:24 #4
du kan købe en minijack-deler i mange elektronik-forretninger. Så kan du sætte både pc-højtalere og de andre højtalere i samme stik.
Avatar billede Peter Praktikant
12. september 2001 - 15:26 #5
men hvis du har både en line out og en grøn hvori du har anlægget, hvorfor slutter du så ikke bare pc-højtalerne til line out?
Avatar billede 19tal Nybegynder
12. september 2001 - 15:49 #6
viker det så hvis jeg sætter pc højtalerne i line out er det bare det eneste jeg skal gøre ???
Avatar billede Peter Praktikant
12. september 2001 - 15:54 #7
det vil jeg mene.
Avatar billede 19tal Nybegynder
12. september 2001 - 16:05 #8
det virker ikke... pc-højtalerne virket ikke men det grør højtalerne fra anlægget...

Ved du hvad jeg skal gøre ??
Avatar billede Peter Praktikant
12. september 2001 - 16:09 #9
så køb en adapter, det virker i hvert fald.
Avatar billede tingholm Mester
12. september 2001 - 21:56 #10
line out=stereo anlæg, dette stik sender signalet ud uden at forstærke det nævneværdigt
alm. lyd stik=comp. højtalere, dette stik sender signal ud i forstærket styrke, du kan vel at mærke også få (hvis du ikke allerede har) højtalere med indbygget forstærker.

hvorfor vil du overhovedet have 4 højtalere sat til ? det får du jo ikke surround af !
Avatar billede Peter Praktikant
12. september 2001 - 22:04 #11
jeg har anlægget og pc-højtalere sluttet til, så når jeg ser film slukker jeg for pc-højtalerne og kører lyden over anlægget, hvis jeg bare sidder og arbejder med computeren kører jeg lyden over pc-højtalerne.
Avatar billede 19tal Nybegynder
13. september 2001 - 17:06 #12
HAr i ikke en anden måde end at købe en adapter??

men det skal være sådan at jeg sulle kunne køre 4 højtaler på en gang.

Avatar billede bbs Nybegynder
13. september 2001 - 17:08 #13
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587914

Det lydkort koster 532 incl. fragt, og der kan du ha\' op til 6 højtalere på, hvis du har brug for det.
Avatar billede Peter Praktikant
13. september 2001 - 17:16 #14
en adapter koster ca kr.25. Hvorfor synes du det er en dårlig løsning?
Avatar billede Peter Praktikant
13. september 2001 - 17:17 #15
du kan sagtens køre med 4 højtalere på en gang, det er jo bare og tænde både anlæg og pc-højtalere.
Avatar billede 19tal Nybegynder
13. september 2001 - 17:31 #16
ook peter78 men sig mig lige hvor stikkende skal side for jeg har prøvet alle stil og kun en af dem spiller de to højtaler på altså dem fra anlægget.. skal jeg ikke ind på pc og ændre nogle indstilniger??
Avatar billede Peter Praktikant
13. september 2001 - 17:37 #17
du sætter den i det stik hvor ledningen til anlægget sidder (grøn). Adapteren har 2 stik, dvs den ligner et y. I det ene stik sætter du så anlægget og i det andet sætter du pc-højtalerne. Det er meget simpelt.
Avatar billede paladin Nybegynder
25. september 2001 - 09:57 #18
Du skal installere Creative playcenter. Du vil så i menuen kunne vælge 4 højtalere. Den grøne port bruger du til de forreste højt, den sorte til de bageste. Du kan altid slukke det sæt højtalere du ikke vil bruge :-)
Avatar billede Peter Praktikant
31. maj 2003 - 00:10 #19
Tak for point.
Der var lidt leveringstid på sådan en adapter eller hvordan ligger det?
Avatar billede 19tal Nybegynder
31. maj 2003 - 09:04 #20
nej det var bare mig der kludrede i det :P