Avatar billede slashalot Nybegynder
12. september 2001 - 00:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

frameset spørgsmål

kan man lave en eller anden form for
style=\"border: 0px; overflow: hidden; margin: 0pt;\" agtig ting med framesættet så bagrundsfarven går helt ud til siderne exempel: www.thegallery.dk/marz/exempel.htm
det kan gøres i body taggen og garanteret osse i css, men hvad med framesets ????

marz*
www.thegallery.dk/marz/

Avatar billede tsocm Nybegynder
12. september 2001 - 00:13 #1
øhhh er det ikke også det det gør i dit ex.???
Avatar billede slashalot Nybegynder
12. september 2001 - 00:28 #2
det var da vist bare en kommentar ;)

det gør den nemlig, men ikke når den er i frames.
der er to browsere på billedet
den til højre er god nok men i den bruger jeg heller ikke frames
den til højre er i et frameset og der virker det ikke med en <body... ting :)
jeg tror det måske skal forgå i den html der indholder framesættet :)
www.thegallery.dk/marz/index.html

marz*
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 00:47 #3
I et frameset er det ikke anbefalet (se www.w3c.org) at man bruger body uden for <Noframes>-tags i framesets.

Nå, jeg fik lige kigget lidt mere, og det går da præcis som du ønsker med www.thegallery.dk/marz/exempel.htm -- men det dur overhovedet ik\' med de andre sider, så gør, som du gør i eksemplet:

brug style til at kontrollere det !!·]

(Det burde alt andet lige også give det stabileste resultat -- i nyere browsere)

hth
jes
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 00:48 #4
PS. du bruger jo overhovedet ikke frames i nogle af dine links, så måske skulle vi ahve et link, som illustrerede det ??-)
Avatar billede slashalot Nybegynder
12. september 2001 - 00:54 #5
www.thegallery.dk/marz/index.html
er bygget op i fire frames :)

browseren til højre på billedet i exemplet er i dette frame set

men jeg vil ha baggrunden i de fire frame sets  til at være som browseren til venstre på billedet som ikke er i et frame sæt for så ville det ikke virke...

marz*
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 01:29 #6
Undskyld, jeg fik ik\' lige kigget på alle niveauer, men prøv at bruge den
style=\"border: 0px; overflow: hidden; margin: 0pt;\" , som du har fået brugt i www.thegallery.dk/marz/exempel.htm -- virker den ik\' som du vil ah\' det ?·]
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. september 2001 - 02:49 #7
slashalot >> det er ikke rammer. Det er en tabel hvor programmøren meget omhyggeligt har lagt en 5 pixel bred grå kant rundt om de lyse billeder og så udenom igen har lavet en \'reliefkant\' der ligner en ramme.

mvh JakobA
Avatar billede slashalot Nybegynder
12. september 2001 - 03:29 #8
jacoba :) jeg ved det godt siden det er mig som har lavet den :) og ja jeg har været omhyggelig ;)

men den er stadig i fire \"rammer\" \"frames\" :)
og når jeg bare viewer sourcen til en af frames\'ne får jeg den venstre del af billede i exemplet aller øverst oppe :)
når jeg så viewer den i mit \"frame set\" \"ramme sæt\" så får jeg den højre del af billedet i exemplet :)

her er exemplet for tredie gang :)
www.thegallery.dk/marz/exempel.htm
jeg tror jeg kunne blive pædagog med den tålmod man skal ha herinde for at forklare et kompliceret old school spørgsmål om frames;)

marz* aka slashalot ;)
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 03:49 #9
Jeg er zq da pædagog << skal jeg nu blive sur !~]

Men har du prøvet den der:

style=\"border: 0px; overflow: hidden; margin: 0px;\"

i stedet for din frameborder m.m.m. (jeg ændrede for øvrigt den eneste pt-angivelse til px

hth
jes
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. september 2001 - 03:51 #10
farverne er ren baggrund:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/exp59342.html

problemet er vistnok at jeg tænker på det som borders det stykke baggrunden mangler i at gå helt ud til kanten.

læg attributteerne  framespacing=0 border=0 frameborder=0  i dine <frameset kommandoer.

mvh JakobA
Avatar billede roenving Novice
12. september 2001 - 03:51 #11
Og prøv at kigge her (Ja, jeg ved godt der er meget information, men du kan da klikke dig vej igennem):

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/propidx.html
Avatar billede slashalot Nybegynder
12. september 2001 - 14:03 #12
roenving : thanxalot ;)