Avatar billede 49152 Nybegynder
11. september 2001 - 11:19 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Grundlæggende søgemaskine

Hvad er det helt grundliggen man skal gøre, for at få ens side bedst med på søgemaskinerne.

Jeg tænker på de der meta-tags.

Og er der nogen steder man kan tilmelde sin side.

Og hvad med det der frames noget, hvis man bruger frames kommer det ikke til at virke ordentligt, eller hur.

Og er der andre helt grundliggende regeler, som er vigtige at overholde.

Venlig Hilsen

Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2001 - 11:20 #1
www.joyzone.dk

er din ven.
Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2001 - 11:21 #2
Der står ca. alt om søgemaskiner.
Avatar billede jayo Nybegynder
11. september 2001 - 11:51 #3
mht. til metatags - www.metamaten.dk kan generere dem for dig. Generelt skal du være sikker på at teksten på din første side indeholder dine søgeord - dvs. hvis du gerne vil findes under \"web design\" skal du være sikker på at inkludere disse ord på siden (også gerne i <h1>).

Desuden er det vigtigt at du får andre sider til at linke til din side. Dette er specielt vigtigt på Google.

-jayo
Avatar billede podata Nybegynder
11. september 2001 - 12:03 #4
Metatags, her er et par af de mest brugte.

<META http-equiv=\"content-type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<META name=\"description\" lang=\"DK\" content=\"INDHOLD MAX 200 TEGN ADSKIL MED,,,,,ER\">
<META name=\"keywords\" lang=\"DK\" content=\"SØGEORD MAX 1000 TEGN ADSKIL MED,,,,,ER GENTAG GERNE\">
<META name=\"author\" lang=\"DK\" content=\"NAVN\">
<META name=\"copyright\" lang=\"DK\" content\"NAVN EJER\">
<META name=\"date\" content=\"11/9/2001\">
<META name=\"generator\" content=\"WORDPAD ELLER LIGNENDE\">

Du kan sagtens bruge frames, men jeg vil medgive dig det kan være noget rod at få fat i en eller anden frame uden at have resten af framesettet.
Det kan du nemt undgå ved at sætte flg. script i din header:

<script LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function Rebuild() {
if (parent != null && parent != self) {}
else {window.document.location = \"index.htm\"}
}
Rebuild();
// -->
</script>

podata.dk
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2001 - 15:11 #5
Du kan også læse en del om emnet her og der kommer mere snart

http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/Vidensbank.htm

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede 49152 Nybegynder
11. september 2001 - 15:40 #6
Det er nogen kanon gode råd, indtil videre. Trikket med frames er godt, problemet er jo bare at det ikke nødvendigvis er index.htm det er relevant at åbne.

Avatar billede podata Nybegynder
11. september 2001 - 15:50 #7
Så skriver du da bare den side der er aktuel for dig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2001 - 20:43 #8
Derfor bruger du doorwaysider eller laver et trapwaysite. For at lave en effektiv doorwayside skal di vide hvad du gør, den skal laves til den enkelte søgemaskine og kun et søgeord pr side. D.v.s. 10 søge ord til 10 søgemaskiner bliver 100 forskellige doorwaysider, og det er vigtigt at de er forskellige, da du bliver straffet for at have identiske sidet liggende på dit site.

Husk også hallwaysider så spideren kan nå hele dit site
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 21:14 #9
Det vigtigste sted at placere dine søgeord er i title-koden, dernæst i description og keywords. Søgeord i URLen virker også godt, men det er dyrere at skifte URL end det er at rette i koderne. Som nævnt af jayo er linkpopularitet også vigtig for topplacering. Søgeord i samme farve som sidens baggrund kan give et løft, men hos Hotbot har de et filter der finder den slags
numre og smider din side ud i mørket indtil du får slettet slyngelstregerne. Mikkel der står for www.joyzone.dk har skrevet et IDG-hæfte som hedder Søgemaskiner for webdesignere. Følg instruktionerne i dette hæfte, så er din side på vej mod toppen.
Avatar billede 49152 Nybegynder
18. september 2001 - 10:38 #10

Tak for alle de rigtig gode svar.

Jeg vil købe det der Mikkel´s hæfte.

Hvis man nu linker med noget i stil med.

<div onclick=\"document.location.href=\"nySide.htm\">
klik her
</div>

Eller redirekter i stil med.

<body onload=\"document.loc... osv

Virker det så overhovedet ikke, eller virker det eller virker det til nogen søge maskiner.

A
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2001 - 20:45 #11
Der vil være søgerobotter der ikke kan lide <body onload=\"document.loc og vil straffe dig for det.
jensanders svar er ikke forkert, men langtfra dækkende, hvid det var så enkelt var jeg arbejdsløs, og der er jeg ikke.
Søgeord skal placeres i <TITLT>, META descrip.., META key...,<H1>, <A HREF....>, body teksten, URL, m.m.
Det er ikke nok at placere søgeord, de skal placeres i den rigtige rækkefølge, på det rette sted i teksten med den rette tæthed og frekvens.
Alle disse parameter er forskellige for hver søgemaskine. Dette er lidt en videnskab og man er nødt til at følge med hele tiden.