Avatar billede vildmanden Nybegynder
08. september 2001 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ferievideo på CD-rom

Jeg vil gerne brænde ferievideoen på CD-rom, Hvordan kan jeg sikre mig, at den kan starte selv og afspilles på alle PC´ere uden hensyn til programmer.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 17:10 #1
Det kan du vel egentlig ikke.

Der vil altid være brug for at folk har det rette codec.

Men for at få den til at starte automatisk skal du bare lave en autorun.inf fil
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
08. september 2001 - 21:38 #2
Brænd CDen som VideoCD eller S-Video CD (forskellen er kun kvaliteten). Formaterne giver 74 min. video på en 74 min. CD.
Metoden understøttes i Nero og EZ CD Creator, og sikkert også mange andre brændingsprogrammer.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2001 - 21:45 #3
anede jeg ikke...
hvilken en af dem har bedst kvalitet?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
08. september 2001 - 22:35 #4
S-Video CD er en videreudvikling af Video CD med bedre video/lyd, men er ikke lige så understøttet. Video CD (og ofte også S-Video CD) er understøttet i mange (specielt asiatiske) stand-alone DVD-afspillere.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
08. september 2001 - 22:36 #5
DVD programmer til computere understøtter også Video CD, og en Video CD kan sættes til at virke som en single-sided, single layer DVD...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
13. september 2001 - 12:21 #6
Med andre ord: Mange stationære DVD afspillere kan også afspille Video CD (S-Video CD er ikke så udbredt).
Det hele kræver selvfølgelig, at videoerne ligger på computeren...
Avatar billede vildmanden Nybegynder
13. september 2001 - 21:25 #7
phunkypopcom, hvad er en Autorun.inf.fil og hvordan laver man den ??
Avatar billede vildmanden Nybegynder
13. september 2001 - 21:29 #8
Hvilket hardvare skal man bruge ?
Hvad er bedst og billigst ??
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2001 - 21:31 #9
det er en fil der starter CD\'en automatisk.
Den laves som bare som et tekst dokument.

Men hvorfor pokker accepterede du ikk det andet svar? det var da mere kvalificere.........

Jeg deler gerne point brosnjikov
Avatar billede vildmanden Nybegynder
15. september 2001 - 16:22 #10
Tak for dit svar !!

Jeg giver da gerne point, men jeg kunne jo kun give til en af jer.
Det er tilsyneladende ikke hver gang jeg bliver spurgt om jeg accepterer svaret og det er kun når jeg bliver spurgt, jeg kan tildele point !!!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2001 - 18:24 #11
du kan dele pointene - men du må først acceptere til sidst når du ikke ønsker flere svar.

Og angående at du ikk akn acceptere hver gang - så er det fordi folk af og til kun skriver kommentarer.