Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. september 2001 - 10:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Admin, hvad med Rating på brugerene!

Jeg går kraftigt og overvejer at lave min egen lille DB hvor jeg rater de forskellige brugere da jeg er ved at være rigtigt træt af at sidde og skrive forklaringer til folk som bare afviser sit svar og tager pointene selv.
Men det er jo lidt trælst at skulle sidde og skifte mellem 2 sites + jeg ville jo stadigt svare på ? oprettet af brugere som har røvrendt talrige andre.
Så jeg så da gerne at eksperten.dk lavede et rating system hvor man kunne tildele på en skala 1@13 eller lignende.
Brugerens karakter skulle så fremkommer under bruger navnet hvis man feks. var under 4 eller 6 i karakter, eller brugernavnet skulle skrives med rødt.
En ref til hvoffor man giver dårlig/god karakter skal selvfølgelig lægges.
Eller man kunne lave en god/dårlig mulighed, altså have mulighed for at sætte x i god eller dårlig og stadigt give en ref til hvoffor.
Ville måske være lidt nemmere at styre da der så ikke skal bruges noget med gennemsnit, det er jo helt klart at flere vil rate folk dårlig end rate folk gode. Vi er jo Danske og elsker at brokke os :)
Ratingen kunne så bare stå som
<b><font color=\"#FF0000\">5</font> / 5</b>
hvor rødt tal er antal dårlige.

Så kunne man selvfølgelig udvide det lidt og lade folk have mulighed for at ændre karakteren/diskutere karakteren.

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg så det ihverfald meget gerne.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. september 2001 - 10:22 #1
Det synes jeg ikke er en god idé. Blot fordi du smider et svar i et spørgsmål, er det jo ikke ensbetydende med at spørgeren finder dit svar brugbart. Og så skal du også huske på at det er altså kun point! Hvad kan du bruge dem til?

/pelkjaer
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. september 2001 - 10:25 #2
Ja det er derfor der skal lægges en ref.
Men jeg kan godt se hvor du vil hen, der er stor potentiale for endnu mere snyd i snyd hvis man kan sige det sådant.
Men du må da indrømme at det er pisse irreterende at sidde og skrive alenlange svar som er korrekte men bare bliver afvist med et svar hvor der bare ligger en \':-)\' som forklaring
Avatar billede jhol00 Nybegynder
08. september 2001 - 10:28 #3
Jeg er heller ikke helt enig - det her er et give and take system. Man kan ikke vinde hver gang - og idioterne er her alligevel. Vi er alle udsat ligeligt for dem, så jeg kan ikke se, hvad problemet er.

Personligt er jeg her for at hjælpe andre samt at få hjælp (selvom der aldrig er nogen der svarer på mine sprøgsmål, snøøøøft).

Vi kæmper vel alle lidt med savklinger på albuerne, når vi skal ha sparet sammen til et vigtigt spørgsmål!!??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. september 2001 - 10:29 #4
Godt nok er det kun point :) men du gad jo heller ikke selv bruge så meget tid som du nu går her på eksperten hvis der ingen point var. Det er point systemet der holder eksperten ovenvande.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. september 2001 - 10:33 #5
Ja, og jeg kan også sagtens følge dig. Jeg synes bare ikke at det er vejen.

Men det er nok også fordi jeg ikke selv stræber efter en topplacering, men ser eksperten som et sted man kan få/give hjælp.

Man kunne frygte at ved et sådant ratingsystem, går eksperten lidt istå, derved mener jeg at man bruger mere tid på at kigge profilerne ud, istedet for det relevante, nemlig at hjælpe.

Avatar billede pelkjaer Nybegynder
08. september 2001 - 10:35 #6
Bo>>Ja det er pointene som holder eksperten igang, men på samme tid er de selvsamme point som giver anledning til så mange diskusstioner.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
08. september 2001 - 10:47 #7
-->pelkjaer
Ja DE point....... de er ligesom penge, roden til meget ondt.

Nu er jeg jo ikke en af de mest aktive og går heller ikke selv efter en topplacering, men hvad sker der hvis dem der ligger i toppen herinde bliver så træt af alle de snyde ?.... så dør eksperten jo egentligt også.....mere eller mindre.

Hvad så med en personlig rating, hvor man så selv kun kan se den rating man har givet.......så slipper man da ihvertfald for at svare brugere som man har glemt er røvrendere.

En anden ting er at de fleste menesker som er her sidder på adsl forbindelser. Det vil sige netkort i compen. selvfølgelig ikke dem der sidder på usb adsl modem.
Hvis nu Eksperten læste mac adressen på netkortet, og nægtede at man loggede ind som anden bruger i ca. 2-3 timer hvis mac adressen allerede fandtes i DB\'en ??? lidt resource krævende for eksperten men kun ved login.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. september 2001 - 14:10 #8
Vi har en \"ignore-list\" på forslagslisten, som gerne skulle afhjælpe problemet.