Avatar billede bobbedude Nybegynder
06. september 2001 - 09:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scroller hvad ?

hvor finder jeg en scroller som dur i alle browser og som henter data fra en ekstern html eller asp fil ???
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2001 - 15:33 #1
<ole>
I dine drømme! Det er det eneste sted en sådan eksisterer.
/mvh
</bole>
Avatar billede jammer Nybegynder
06. september 2001 - 19:58 #2
he he... måske kan selv flække et eller andet sammen i noget lækkert Java
Avatar billede bobbedude Nybegynder
06. september 2001 - 20:12 #3
hehe øv
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2001 - 20:46 #4
Problemet er, at NS4.x - som den eneste browser - kan loade en HTML-fil direkte ind i et <div>.
I alle andre browsere loader man filen ind i en skjult <iframe> og sniffer dennes \'document.body.innerHTML\'. Herefter skriver man denne streng ind i et <div>.
Problemet ved denne fremgangsmåde er, at hvis filen ligger under et andet domæne, kan du ikke få lov til at læse <iframe>\'ens \'document.body.innerHTML\'. Du kan slet ikke - i JavaScript - få lov at scripte på et fremmed dokument.
En løsning ville være at bruge noget server-side til at inkludere det fremmede dokument i en fil på din egen server. Så vil JavaScript anse det for lovligt at scripte.
/mvh