Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 19:41 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Netværk

Hvor er det man kan styre hvad andre skal have adgang til, og hvem der skal have det.

Bemærk dette er ikke i min egen arbejdsgruppe!

//simseb
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 19:42 #1
Hvis du har win2000 og bruger NTFS filsystemet, kan du sætte adgangskriterier på alle folders.

Med win98/Me er døren faktisk bare åben, medmindre man installerer trediepartssoftware!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 19:45 #2
Jeg bruger FAT 32.

Jeg har et netværk via hub.

To forskellige arbejdsgrupper.

Skal jeg ikke lave en deling på mine drev? (shares er bare internt eller hvad)

Min er 2000 og den anden er ME. Jeg kan godt finde filer på ME, men hver gang ME prøver på 2000 får den et billede op med password.

//simseb
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 19:49 #3
jo - lav en deling på drevene - det er ikke noget problem at komme ind på en anden arbejdsgruppe - bare gennemsøg netværket!

Men vær opmærksom på, at hvis du sidder i et større netværk, så er win98/Me Guds gave til småhackere, idet man faktisk kan komme ind, bare servicen \"fil- og printerdeling\" er aktiveret...
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 19:52 #4
Han kan ikke komme ind på min 2000. Jeg kan godt komme ind på ham.

Skal jeg uploade et billede med det?

//simseb
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 19:59 #5
I need help!!!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:03 #6
ok - hvis han bruger 2000, skal du oprettes som bruger på hans maskine - gerne med samme brugernavn og password, som du har på din egen - så går det helt af sig selv. Hvis du altså kan se hans maskine - kan du ikke det?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:04 #7
Uh - det er bruger/password, der skal oprettes, kan jeg se i min krystalkugle.

Det er ikke sådan, når man ser fodbold...
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 20:22 #8
Han bruger ME. Jeg bruger 2000.

Jeg kan se ham. Han kan se mig.

Jeg kan kigge på hans drev. Han får følgende meddelse hver gang han prøver.

www.kjeldbirk.dk/eksperten/problem.jpg

//simseb
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 20:23 #9
Hjælp!!!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 20:42 #10
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:44 #11
er i begge oprettet som brugere på hinandens maskiner???? Sørg for det!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:47 #12
IPC$ er forresten root delingen på windows - den man kan hacke sig ind på med lidt snilde, men ikke mere om det her...

Hvis i begge har delt nogle folders og i begge er oprettet som brugere på hinandens maskiner - ja så afleverer i bare jeres respektive passwords - så skulle det altså køre!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 20:48 #13
Hvordan gør man det?
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 20:48 #14
Tak fordi du kom tilbage.

Jeg har brug for dig...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:52 #15
næ hov! Jeg fik det at vide dengang jeg blev hacket - mod trusler om at kødhacke ham der gjorde det, hvis han ikke fortalte mig det. Men hullerne er vist også blevet lukket i SE og nok også i ME. Det er ellers meget simpelt - man skal bare \"lytte\" sig en persons brugernavn - det kommer jo gerne flyvende frem og tilbage på et netværk engang imellem. Så kan man komme ind.

Han havde et lille program til det - som jeg har smidt ud for længst - det var jo kun sjovt i to uger...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:53 #16
har i efterhånden fået etableret forbindelse???
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2001 - 20:53 #17
simseb>> aktiver din guest account!
Avatar billede wave Nybegynder
05. september 2001 - 20:55 #18
jeg syntes at der bliver rodet rundt i den samme suppedas... problemet er simpelt...

del folderen din ven skal have adgang til ved at højreklikke på mappen.. under egenskaber på finder du et faneblad der hedder deling.. del mabben der.. du kan se om mappen er delt ved at der efterfølgende er er hånd under mappen.. derefter højreklikker du på denne computer .. vælger administrer.. der vælgere du lokale brugere.. du opretter din ven som bruger med det samme login og password som han bruger på min ME.. så har han adgang til din PC...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 20:55 #19
Ja, det er jo det, jeg siger!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:02 #20
Det tror jeg bare ikke virker.

Se billedet.

Skal jeg bare oprette ham som gæst?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 21:05 #21
Nej som bruger!!!

control panel - brugere og adgangskoder - tilføj bruger...
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2001 - 21:08 #22
jhol00>> hvad er der nu liiige galt i at aktivere guest accounten??
Avatar billede wave Nybegynder
05. september 2001 - 21:08 #23
du skal jo ikke tro !!!! du skal bare gøre det !!!! alternativt kan du installere personlig webserver og lave en FTP konto din ven kan logge ind på !!!! :-)
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:08 #24
Hvad hvis jeg f.eks vil gøre nogle dele nogle filer, med 16 computere (LAN)?
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:09 #25
//wawe
Rolig nu.

Jeg prøver at se om det hjælper...
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:10 #26
//cyberfessor

Den er allerede aktiveret.
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2001 - 21:10 #27
sismweb>> hvis du sidder på et netværk med 16 computere bør du overveje at sætte en Domain Controller op!!
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2001 - 21:11 #28
simseb>> sorry stavefejl i dit navn i forrige indlæg

den er aktiveret og du får samme fejl??
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 21:12 #29
SLÅÅÅSKAAAMP

Hvis i er mange brugere er det stadig smartest at oprette brugere - det er lidt træls, hvis man ikke har en server til at administrere brugerkonti, men man skal nu bare tage \"en tur om bordet\", så alle indtaster deres brugernavn og password på hverandres maskiner. Så er det let at administere adgangen for den enkelte!

Alternativt kan guest benyttes - men guest kan som regel ikke skrive, og man kan kun sige enten-eller til hvem der skal kunne logge på...
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:16 #30
Har i set billedet???
Man kan jo ikke logge ind.

Du skal angive et password. Alle de password jeg kan har jeg prøvet men det virker ikke.
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 21:19 #31
Jeg undrer mig til stadighed.

Hvis nu du deler en folder på din computer, så prøv på en af de andre at skrive i stifinderen:

\\\\dincomputer\\deltfolder\\

- det er den direkte vej til en delt folder. Måske det virker.

Jeg har dog aldrig hørt om det problem før!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:20 #32
Hvad har i at sige til billedet!!!!

Skal han bare skrive sin normale login kode eller hvad?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2001 - 21:22 #33
simseb>> ja, gu\' har vi set det billede, og jeg har set det en mulliard gange før... løsningen, ifølge mine erfaringer, og Microsoft, er at enten aktivere guest aacount eller at oprette en bruger som jhol00 gentagne gange har påpeget!
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2001 - 21:23 #34
og nej, det nytter ikke at skrive noget som helst i den box... !
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 21:24 #35
Jeg kan altså heller ikke finde ud af, hvad problemet egentligt består i - har aldrig haft problemer med det!
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:26 #36
Jeg lukker spg.

Vi kommer ingen steder med det her.

Jeg prøver selv.

Der må være noget andet i vejen....

Tak for hjælpen!

//simseb
Avatar billede simseb Nybegynder
05. september 2001 - 21:26 #37