Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 16:27 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

\"Filformatet er ugyldigt.\"

Goddag!

Jeg har en videofil, jeg ikke kan afspille. Når jeg forsøger, får jeg fejlmeddelelsen \"Filformatet er ugyldigt.\"

Jeg benytter Windows Media Player 7.01.00.3055 (den nyeste, så vidt jeg ved) i Windows 98, og filen er en .AVI-fil, og jeg ved ikke hvad der gør at den ikke kan afspilles. \"DivX\" indgår i det første af filnavnet - er det et specielt format, som kræver en speciel .AVI-afspiller??

På forhånd tak,
Mikkel Elbech
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:28 #1
Ja, den kræver et specielt codec, som kan hentes på www.divx.com
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 16:36 #2
Wow, svar under et minut efter!! Det må vist være rekord! :) Men mange tak skal du have! Du får dine points lige om straks!
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:36 #3
Check nu lige om mit svar virker
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 16:37 #4
Den skriver \"Installer too small\"????
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:37 #5
For øvrigt er det ikke så usædvanligt at få svar herinde indenfor det første minut. Der er mange eksperter herinde, men prøv nu lige at se om mit svar virker inden du uddeler point - ellers er der sikkert nogle andre eksperter der kan hjælpe ;-)
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:40 #6
Prøv at hente det her så :http://www.gdivx.com/codec_win.php
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 16:40 #7
Jeg var faktisk ved at skrive at du fik dine points, når jeg havde tjekket om det virkede, men slettede det, fordi jeg synes det lød lidt uforskammet! :)

Men det er ikke et codec til WMPlayer...?
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:41 #8
http://www.gdivx.com/codec_win.php som jeg skrev før kan du hente den. Du henter det der hedder et codec, som nærmest er en slags driver for forskellige filmormater - som forskellige drivere til forskellige printere
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 16:55 #9
Så er det vist tilsyneladende installeret, men den vil stadig ikke afspille det. Skal pc\'en genstartes?
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:56 #10
Ja, det kan være at en genstart er nødvendig ;-)
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 16:57 #11
Ligeledes kan det være en god ide at være online når man forsøger at afspille filmen. Så går Windows Media PLayer selv på nettet og leder efter et eventuelt manglende codec
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 16:58 #12
Jeg har ADSL og er derfor \"always on\", men den fandt ikke det manglende codec!
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 17:05 #13
Kan du sende klippet til mig? Hvis jeg kan køre det kan jeg muligvis se hvilket codec det benytter og så finde svaret den vej
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 17:11 #14
Jeg er bange for at filen ikke er iorden, for formatet er STADIG ugyldigt!! Men da filen er 111 MB vil jeg nok helst undgå at maile det... ;)

Så er der to muligheder:

1) Kan du fortælle mig hvordan man ser hvilket codec det er?

2) Eller er der en god standalone DivX-afspiller? (Den på divx.com virkede ikke... underligt)
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 17:14 #15
1. Det kan man se når filmen spiller i Windows Media Player, så det kan du jo nok ikke bruge til ret meget ;-)

2. Jeg bruger den du kan hente på http://www.divxity.com/
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 17:19 #16
Nu har jeg prøvet den fra divxity.com... Der virkede det heller ikke, den skrev bare no media loaded... Så prøvede jeg en ASF-fil, og det virkede fint. Øv!

Ville den reagere sådan, hvis codec\'et stadig ikke var installeret?
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 17:22 #17
Okay, her kommer der noget UNDERLIGT:

Jeg gik ind i Stifinder og valgte egenskaber for den fil - så var der en fane der hedder \"Eksempel\", som jeg trykkede på - og så gik den igang derinde!! I lille format med få billed-opdateringer, men den spillede dog!
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 17:24 #18
Jeg melder pas! Jeg kan ikke lige komme på andre ting du kan gøre
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 17:25 #19
Okay... Jeg prøvede den gamle Medieafspiller (den man får frem ved at skrive \"mplayer\" i Start/kør... Den vil tilsyneladende spille den!??
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 17:29 #20
OK, jamen så kører det jo. Det er jo fint nok. Da det ikke er til at sige om den gamle medieafspiller benytter nogle af de codecs jeg foreslog til at afspille med ser jeg ikke noget ondt i hvis du selv laver et svar herinde og tager dine point igen ;-)
Avatar billede harryfink Praktikant
04. september 2001 - 17:31 #21
Næh, men... Den afspiller ikke videoen særlig godt, den er meget hakket. Er DivX meget processorkrævende? Jeg kører med en 233 MMX-maskine.
Avatar billede fcs Novice
04. september 2001 - 22:22 #22
Det er nok lige i underkanten af hvad den kan klare - hvor meget ram har du i maskinen?
Avatar billede harryfink Praktikant
07. september 2001 - 17:01 #23
Jeg har 192 MB ram i...
Avatar billede harryfink Praktikant
07. september 2001 - 17:30 #24
Nu har jeg prøvet at installere DirectX 8.0, og så fungerer afspilleren fra DivX.com tilsyneladende... men heller ikke mere end det. Det kører så dårligt og trægt, at jeg ikke kan tro at der ikke er et eller andet galt...
Avatar billede fcs Novice
07. september 2001 - 18:16 #25
Det må være din processor der ikke helt er stor nok til at trække læsset ;-)
Avatar billede harryfink Praktikant
08. september 2001 - 15:15 #26
Jamen, det er da underligt - jeg kan køre Full Screen video i Windows Media Player, men i den DivX afspiller kører det ekstremt sløvt - så processeren skulle da være kraftig nok??
Avatar billede fcs Novice
08. september 2001 - 16:35 #27
Ja, det har du da ret i. Jeg aner ikke hvad der kan være i vejen, andet end at DivX-afspilleren kræver mere processorkraft, da DivX-film generelt er i en højere kvalitet end avi-film
Avatar billede harryfink Praktikant
09. september 2001 - 15:26 #28
Nej, okay, men det er vel egentlig osse en fair nok grund...

Så opretter jeg bare et svar og deler pointsene med dig, det må være rimeligt! :)
Avatar billede fcs Novice
09. september 2001 - 15:28 #29
Takker for point ;-)