Avatar billede boergepe Nybegynder
04. september 2001 - 11:07 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Geninstallation af Win 98 SE

På min datters nye PC har en \"tumbe\" installeret Win 98 SE, men der mangler en masse, bl.a. Scandisk, Defrag etc. etc. Har åbenbart ikke lavet en fuld installation eller svaret forkert undervejs.
Kan man ikke bare lave en fuld geninstallation oveni - og altså undgå en formatering først ??

Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2001 - 11:11 #1
Gå ind i kontrol panelet, tilføj/fjern programmer, og klik windows installation. Herinde kan du \"vinkle\" de programmer af du mangler.

Det er ikke nødvendigt at geninstallere maskinen.
Avatar billede keysersoze Guru
04. september 2001 - 11:13 #2
ja - bare få fat i samme version eller nyere, og sæt cd\'en i når computeren er startet op - så kan du lave en fuld installation oveni...
Avatar billede yogibear Nybegynder
04. september 2001 - 11:14 #3
Jeg går ud fra at du har et kørende W98SE system.
Så skal du bare tilvælge disse funktioner i Start>Indstillinger>Kontrolpanel>Tilføj/Fjern programmer -> herefter faneblad Windows installation
Vælg nu de ting som skal efterinstalleres.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
04. september 2001 - 11:16 #4
Jeg vil også anbefale tonnybrandts løsning, det er det letteste.
Avatar billede boergepe Nybegynder
04. september 2001 - 11:19 #5
>>tony og yogi - ja, men man kan ikke fange det hele på den vis. Derfor foretrækker jeg keysers løsning.
Tak til alle
Avatar billede yogibear Nybegynder
04. september 2001 - 11:22 #6
OK - og tak for poins :o)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 17:06 #7
Fdisk helle maskinene og start forfra, så for du den bedste installation, ikke noget med at lappe.
Avatar billede boergepe Nybegynder
04. september 2001 - 18:37 #8
>kharder - helt enig, mit problem er bare, at maskinen står ca. 150 km væk og at jeg ikke selv er så stor en \"ørn\", at jeg tør forsøge at dirigere pr. telefon. Noget andet var, hvis det var min egen maskine. Derfor er jeg nødt til at finde en løsning, der er let og som næppe går (helt) galt. TAK
Avatar billede boergepe Nybegynder
08. september 2001 - 18:54 #9
Kun for at fortælle at \"distance-geninstalleringen\" lykkedes over al forventning - alt virker nu perfekt.
Igen tak for interessen og viljen til at hjælpe - min selvtillid på området er ikke stor, men mine børnebørn ser mig nu næsten på linie med Vorherre.