Avatar billede firmappn Nybegynder
02. september 2001 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en ISO fil

En ISO.fil hvad er det?
PPN

Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 21:20 #1
Isofil er en kompresset fil, der brændes som et billed.

Det indeholder tit et Styresystem.
Avatar billede urbanrebel Nybegynder
02. september 2001 - 21:22 #2
en iso fil er et \"billede\" af et helt diskdrev
eller en del af samme... det kan så være enten
en harddisk (smart til hurtig backup af system)
eller en måde at lave backup af en CDRom

cya /keep
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. september 2001 - 21:23 #3
En ISO fil er et \"image\" af fx en CD... således kan du i en enkelt fil gemme en hel struktur...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
02. september 2001 - 21:24 #4
det er et kompressions format, du enten kan brænde eller udpakke med bestemte programmer.
det bregnes tit til at an kan få et spil(OS\'s, div. programmer o.s.v.) på en fil og så sende den til sin ven o.s.v. og så kan brænde det og ha det på en cd, aktisk i en tro kopi

/MN
Avatar billede arne_byste Nybegynder
02. september 2001 - 21:38 #5
ISO er en imagefil af en fil-struktur som du \"pakker\" ud og evt. brænder ned på en cd.
Med denne kan du f.eks. lave bootable cd\'er osv.
Bruges for det meste til kopiering af CD\'er.

Du kan bruge CDRWIN til at \"udpakke\" denne og mange andre typer image-filer.

|kommentar|
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 22:19 #6
En måde at pakke et program, så det kan brændes direkte over på en cd. Flere brænderprogrammer kan læsse iso format. Man kan ikke kalde det kompimeret tværimod.
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 22:20 #7
Godt at der lige kom endnu en og gav det samme svar, thumbs up :)
Avatar billede bbs Nybegynder
02. september 2001 - 22:31 #8
Takker for points :)