Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. september 2001 - 11:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video rensning

Hej Eksperter
Er der nogen er på Eksperten som kan fortælle mig,
hvordan den rigtigste fremgangsmåde er, når man skal
rense sin video. (Ikke rensebånd)
Jeg ved hvor på tromlen hovederne sidder.
Jeg tænkte mere på hvilken rense vædske man skal bruge,
Og hvad man skal bruge til at fjerne med.
(Vatpinde f.eks. er vel ikke så velegnet, da de jo nemt kan
efterlade små fibre på hovederne)
M.v.h.
Gurumaster.
Avatar billede Beach Mester
02. september 2001 - 11:24 #1
Du skal bruge noget snugfrit filt på en træping vædet med først rensebenzin (hvis det er meget beskit) og derefter Isopropyl alkohol til af tøre efter med!

Husk også at rense alle gummiruller, tonehoveder, slettehoveder mm!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
02. september 2001 - 11:24 #2
Traping = Træpind
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. september 2001 - 11:27 #3
Ja, du skal IKKE anvende rensevæske, en tekniker anbefaler at du anvender et hård opvredet fugtigt rent vaskeskind.

Moderne videomaskiner er selvrensende, og skal ikke renses.

/per
Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. september 2001 - 17:37 #4
beach > Tusind tak for svaret.Points til Dig.
hoejrup > Også tak til Dig for kommentaren.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. september 2001 - 17:39 #5
Et lille tillægs spørgsmål:
Kan man bruge samme \"opskrift\" til at rense
linsen af med i en CD afspiller?
Avatar billede Beach Mester
02. september 2001 - 23:24 #6
>>>gurumaster
Så er jeg retur igen, takker for point:-)

Både nej og ja til rensning af linsen i en cd-spille.

Du må helst ikke bruge rensebenzinen her, da nogle optikker (linser) bliver lavet i plastic, og hvis du er uheldig så bliver overfladen materet af benzinen med dertil følgende død cd-spille!
Men du kan roligt bruge isopropyl alkohol (kan købes i Matas / på apoteket) da denne sprit både renser og affedter optikken. Men vær her MEGET forsigtig med vatpind (her kan den nemlig godt bruges). Den må ikke være gennemvædet af spritten da dette kan løbe ned under optikken og lave knas med elektronikken. Du skal også være meget forsigtig med ikke at komme til at trykke for hårdt, da du derved flytter optikken nogle få my, og så kan spillen ikke stille skarpt på dine plader mere:-(

//Beach

Avatar billede gurumaster Nybegynder
02. september 2001 - 23:41 #7
Beach > Endnu engang, tak for hjælpen.