Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
01. september 2001 - 14:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sløv video

Jeg har siddet og leget lidt med video capture. Det går rigtig fint. Jeg har valgt at hente videoen ind i 720x540 (vist nok), stereo lyd og det hele.

Nu afspiller jeg så den lille 6-7 min videosekvens, men video streamet er utroligt langsomt! (Med mediaplayer kan jeg få en statisk, som fortæller mig at billedehastigheden er 8-9 pr sek. ud af 25 pr sek.)
Lyden køre fint nok. Nu tænker jeg så på hvad dog oversagen kan være, og mit gæt er hardwaren:

AMD 750 MHz
96 MB RAM
Samsung 10,4 GB ATA/66 7200 RPM
8 MB PCI/AGP Grafikkort (Trident Blade)

Er det noget af det her som er skyld i problemet?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. september 2001 - 14:26 #1
Processoren er hurtig nok.
Det tilrådes at have ca. 100 Mb ram, så det er hellere ikke et problem.
Så er der kun grafikkortet tilbage, og det skulle du måske overveje at få udskiftet.

/per
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
01. september 2001 - 18:36 #2
kan det virkelig være problemet? Jeg mener, selve capture-kortet kostede omkring 2000 kr. så hvis jeg også skal ud og have fat i et 16/32 MB grafik kort, så bliver det jo dyrt! (kan det hjælpe at sætte et accelraterkort på?)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. september 2001 - 20:22 #3
Professionel videoredigering koster kassen. Du kan få en rimelig fornuftig løsning for mellem 80000-120000 kr. 2000 kr. er hellere ikke mange penge, når du skal anvende en opløsning på 720x540.

/per
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
09. september 2001 - 01:32 #4
det er jo en valg mulighed i den medfølgende software, sååå....

Men jeg har fået et nyt grafikkort, og det hjalp dramatisk! Hvis du vil ha dine 30 point så kom lige og gør krav på dem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. september 2001 - 11:42 #5
Her er et svar.

/per
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
09. september 2001 - 20:24 #6
dur, ikke. stadigvæk kun en kommentar... :-)
Avatar billede ost Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:21 #7
Kig efter pinnacle studie DV eller EZDV fra www.justedit.com. Det er ikke særlig dyrt.
Hvis du bor omkring København, så tag til Milo Radio på Valhøj alle i Rødovre, han ved en del om videoredigering.
Har du opdateret Mediaplayer, quicktime og directX ? Kig på producentens hjemmeside for support og FAQ.
Du skal garanteret have noget mere ram, og måske bytte grafikkortet. Du kan nok bruge ATI rage fury pro, som kun koster 500-700 kr.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:27 #8
næ tak, jeg har allerede besluttet mig for at give pointene til hoejrup, men han har ikke rigtig lyst til at få dem...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. oktober 2001 - 21:40 #9
Ups, her er et svar.

/per
Avatar billede ost Nybegynder
07. oktober 2001 - 02:18 #10
Egenligt var det vist også mest ment som en kommentar, men jeg fik krydset svar af.
Måske nogen andre kan bruge rådet ?
Det var det der skulle til for mig.
Avatar billede dg7 Nybegynder
08. oktober 2001 - 13:19 #11
det skal nok gå min ven
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
14. oktober 2001 - 15:42 #12
der var du! Hvor har du været, jeg troede ikke du ville have pointene...

Værsgod, du har fortjent dem!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. oktober 2001 - 08:16 #13
Held og lykke!

/per