Avatar billede HJJ Praktikant
Oprettet i går kl. 17:44 Der er 6 kommentarer

Word konverteret til PDF

Jeg bruger Office 365 og har aldrig haft problemer med at konvertere f.eks. word- og excel filer til PDF, så de vises som normale PDF filer.
Nu er der sket noget mærkeligt når jeg gemmer som PDF vises de ikke længere  som normale PDF. Når man peger på det oprettede PDF dokument står der Type: Microsoft Edge PDF format
Det er alle såvel ny som gamle pdf filer der er blevet ændret.
Hvad har jeg gjort? og hvordan får jeg de normale PDF visninger frem igen
MVH
Henning
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
Skrevet i går kl. 17:59 #1
Højreklik på en pdf-fil
Vælg ÅBN MED
Vælg ønsket program
Marker programmet som standard
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
Skrevet i går kl. 18:07 #2
Hvilken Windows?
Nederst i menuen: Vælg standardprogram
Avatar billede HJJ Praktikant
Skrevet i går kl. 18:35 #3
Tak for svar!
Har prøve det foreslåed men virker ikke det er også alle min gamle PDF filer der har ændre udseende.
Jeg må have gjort et eller andet som har ændret det?
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet i går kl. 18:43 #4
Højreklik på en pdf-fil
Vælg ÅBN MED
vælg vælg en anden app
Vælg ønsket program
vælg altid

---
dun har nok Edge  browseren som default pdf læser - vil du have acrobat reader vil det nok ved (gen)instalation foreslå at blive default reader.
Avatar billede kurt54 Ekspert
Skrevet i går kl. 18:57 #5
#3 jeg tror det er en edge opdatering der har gjort det - det var også sket hos mig - bruger de Acrobat Reader som default er der i denne mulighed for at sætte flueben i vis minaturer i stifinder, hvilket jeg synes jeg har god gavn af.
Avatar billede HJJ Praktikant
Skrevet i går kl. 23:47 #6
Tak for input, Jeg tror det må være sket ved en opdatering af Edge.
Jeg har nu downloaded Adope Acrobat, og alle mine PDF-filer vises som tidligere PDF
VH
Henning