Oprettet i dag kl. 10:20 Der er 1 kommentar

Konverter Word til PDF i trykkvalitet

Jeg har et Word dokument på 250 sider med mange fotos, hvor det skal konverteres til en PDF fil i højeste kvalitet (trykkvalitet). Dokumentet er på 436 Mb og en konvertering i Word giver en PDF på maks. 51 Mb, hvilket er for dårligt til tryk.
Hvis jeg derimod åbner filen på min MacPro og konverterer, giver det en PDF på over 400 Mb, som er helt OK. Problemet er, at import på Mac'en giver nogle formateringsproblemer med sideskift, så dokumentet fylder ekstra 25 sider. Derudover er der noget tekst, hvor skrift farven er forkert, så der vil være en del manuel tilretning. Al tekst er hvid på sort baggrund, men noget tekst ændrer sig til sort. Både PC og Mac anvender Office Pro 2021.
Kan jeg "fastlåse" PC opsætningen, når jeg åbner ovre på Mac'en?
Avatar billede ebea Ekspert
Skrevet for 12 minutter siden #1
Hvilken PDF konverter, bruger du til at udskrive ? Hvis du bruger Microsoft's indbyggede "Microsoft print to PDF" så kommer det ud, nøjagtigt som det originale indhold.

jeg har gjort det et utal af gange, og har netop, for at lave en similar test som dit (170 sider, blandet tekst og billeder), udskrevet den som PDF. Og det giver en stort set identisk fil størrelse.