Avatar billede FennekTheFox Praktikant
22. juni 2024 - 11:29 Der er 3 kommentarer

Hjemmeside med bruger login

Jeg har en hjemmeside der mangler et login i 2 dele:
1. Brugere skal kunne oprette sig via en formular, der lægger personens oplysninger ind i en database. Da hjemmesiden ikke er online, skal det kunne lade sig gøre lokalt lige nu. Ved login skal bruger kunne se arrangementer og tilmelde sig ved et bord (Det er en gamer forening hjemmeside jeg laver). Brugeren skal også kunne tilgå sin profil, fx rette telefonnummer og adresse og gerne også lægge et profilbillede op fx 80x80 px.
2. Visse brugere skal kunne tildeles en admin rolle. Med rollen kan der oprettes arrangementer og tilmeldte brugere til arrangementer kan flyttes rundt om nødvendigt.

Jeg har lavet siden i en simpel html med css til styring af diverse, kan ikke så meget programmering op mod en database, så prøver mig lidt frem her også. Nogen ideer til hvor jeg kan finde hjælp til denne udvikling? Og lære at gøre det selv?
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
22. juni 2024 - 17:13 #1
Det vil være noget af en arbejde,a t lave det i ren Html og CSS, der er ikke ret mange der sidder og laver den slags manuelt længere (som er til at betale for).

Det jeg vil anbefale er, at finde et Wordpress tema, der har alle funktionerne indbygget og sætte en WP side op.

Alternativt kan I se på samlede systemer som f.eks.: https://www.holdsport.dk
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2024 - 17:41 #2
Du efterspørger en web applikation.

Du kan gå i gang med at lære PHP og SQL - og stille konkrete spørgsmål når du render ind i nogle problemer.

Eller du kan satse på noget færdigt som kan konfigureres/tilrettes - WordPress er suverænt det mest udbredte i denne kategori idag.

Eller du kan betale en for at lave det. Det er formentligt for dyrt.
Avatar billede hemberg Forsker
29. juni 2024 - 09:13 #3
Hej,

Et RIGTIG godt sted at starte er nemprogrammering.dk.

Første skridt kunne være:
https://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/oversigt_php.php

Og som Arne skriver, opfølgning med database delen:
https://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/MySQL/oversigt_mysql.php

Det taget noget tid at sætte sig ind i, men til gengæld er du ikke begrænset i forhold til det du vil have, hvis du vælger en "færdig løsning" a la wordpress eller joomla.

Er selv selvlært og kan kun anbefale dig at udforske PHP med de muligheder det giver.