Avatar billede missdepp Mester
28. november 2022 - 12:45 Der er 6 kommentarer

Sende mms

Er der nogen mobileksperter her?
Jeg kan ikke sende tekst mms. Jeg kan godt sende almindelige sms'er og mms'er. Men hvis jeg har skrevet en længere besked bliver den lavet om til en mms og den kan så ikke sendes... efter nogle minutter, hvor den "sender" skriver den blot at det ikke var muligt at sende beskeden.

Jeg har talt med Alka, som har talt med Telia. Og de har aldrig hørt om problemet. De har sendt mig et nyt simkort, da det måtte være en fejl på dette. Men det har så ikke hjulpet. Jeg har også rettet i opsætningen på simskortet og mms igennem en vejledning telia har.

HJÆLP!!
Avatar billede Erik K Ekspert
28. november 2022 - 23:06 #1
Hvilken telefon og styresystem bruger du?
Avatar billede missdepp Mester
29. november 2022 - 01:08 #2
Det er en Samsung galaxy s21 ultra.
Og det er en android
Avatar billede Erik K Ekspert
29. november 2022 - 02:35 #3
1. Du har dataforbindelse?
2. Du har ikke aktiveret datasparefunktion?
3. Når du skriver "en længere besked" - indeholder den så flere billeder og meget tekst? Hvor stor er filen - størrelsen er begrænset, også på mms.
4. Bruger du standardappen fra Google til beskeder eller f.eks. messenger (Facebook)?
Avatar billede missdepp Mester
29. november 2022 - 04:25 #4
1. Ja
2. Nej
3. Ingen billeder. Kan ikke se hvor "stor" den er. Efter et vist antal ord går den fra sms til mms. Vil gæt på ca 10 linjer
4. Det er helt almindelig sms som er på telefonen. Ikke messenger eller Google. Bare beskeder på selve telefonen. Har ingen andre problemer
Avatar billede anedi Ekspert
29. november 2022 - 09:34 #5
Laver du smiley'er?

Jeg har før oplevet ved afsendelse fra udlandet, at en tekstbesked med smiley'er opfattes som en MMS, og det har der været bøvl med at kunne sende.
Uden Smiley'er glider SMS'en lige igennem.

Vh
Anedi
Avatar billede Erik K Ekspert
29. november 2022 - 16:38 #6
Det hele er lidt gætteri, når man ikke selv sidder med telefonen eller en, der har samme problem.

emojier fylder forholdsvist meget - lige som billeder.

Har du prøvet at genstarte telefonen?

Når du har fulgt en indstillingsvejledning, er det ikke sikkert, at det virker uden en genstart.