Avatar billede ralphwr Nybegynder
30. august 2001 - 09:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

copy/paste access -> word

Jeg skal tit bruge en adresse fra access i et word dokument, hvis jeg tager een oplysning ad gangen går det fint, men hvis jeg mærker navn, adresse, postnummer og by på een gang, kopierer, åbner worddokument og sætter ind - så kommer der RAMME omkring navnet(skema, navn: Ole Olsen, adresse: Olesvej 1, postnr: 1111, By: Oleby)??
Hvordan undgår jeg det.
Tillægsspørgsmål: hvordan slår jeg autooptælling fra i word, hvis man laver to mellemrum mellem postnummer og by rykker den teksten ind til højre og tæller et nummer op under?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 09:20 #1
Opret en lille makro, som konverterer skemaet til tekst
\\\\AMH
Avatar billede johs_j Novice
30. august 2001 - 10:29 #2
Pkt.1: Du kan prøve at vælge Rediger / Indsæt Specielt

Pkt. 2:
Vælg Funktioner / Autokorrektur
Klik på fanen Autoformat inder skrivning.
Fjern de to flueben foroven til højre.
Gør det samme på fanen Autoformat.
Avatar billede ralphwr Nybegynder
30. august 2001 - 11:24 #3
Til AMH, jeg kan ikke finde ud af at ændre \"rammen/skemaet\" manuelt, så jeg kan slet ikke lave en makro.

Til johs_j, Pkt.1 virker NÆSTEN, rammen forsvinder ved indsæt speciel, men kolonneoverskrifterne kommer stadig med (navn, adresse, postnr).
Pkt 2 virker overhovedet ikke.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 11:49 #4
Du er velkommen til at mail word-dokumentet til mig, så skal jeg prøve at lave makroen - hvilken version af Word bruger du
\\\\AMH
Avatar billede ralphwr Nybegynder
30. august 2001 - 12:59 #5
Tak som byder, min mailadresse er: ralph@morso-mink.dk, send din adresse. Jeg bruger Word 2000 ver.9.0.2812
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 13:08 #6
er på vej
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 14:06 #7
Makro afsendt pr. mail - håber, at du kan bruge den.
\\\\AMH
Avatar billede ralphwr Nybegynder
30. august 2001 - 14:09 #8
Fornemt, det virker. Tak for hurtig ekspedition