Avatar billede Torben Praktikant
14. november 2021 - 08:04 Der er 12 kommentarer

Beskyttelse af kasseapparat mod strømsvigt.

Hej

Vi har et pc kasse apparat der 0 stiller, når vi har strømsvigt. Findes der nogen måde at beskytte den med dette?

2. Spørgsmål.
Skal knapbatteriet skiftes engang imellem? (Har den overhovedet sådan et?) Da vi ofte skat indstille tiden når vi tænder computeren.
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. november 2021 - 09:30 #1
UPS=Unbreakable Power Supply. Søg på nettet for en model der passer til jeres behov.
Avatar billede store-morten Ekspert
14. november 2021 - 11:12 #2
En tanke: Skift ud med en bærbar
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2021 - 11:26 #3
vedr spg 2: ja de skal skiftes, da det er det, der holder data på bios-opsætningen i 'live' - og så tabes basale data (som fx tid)
Avatar billede bvirk Guru
14. november 2021 - 12:31 #4
Hvis noget er et kasseapparat må det slet ikke have nævnte karakter - det er ikke lovligt i bogføringsmæssig forstand.  Kan i princippet sagtens skues sammen så det ikke kræver UPS
Hvis 'pc kasseapparat'  er et produkt, står der måske i manualen hvordan man genoptager fra sidste afstemning.
Generelt vil jeg antager at noget der ikke baserer sig på database teknologi eller gør det på samme måde strengt taget er ulovligt at anvende hvor bogføringsloven gælder - disse principper løser ikke alene strømsvigt problematikken men også løfter også ægtheds bevis af udførte transaktioner. (man kan ikke rette)
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. november 2021 - 15:29 #5
#1
Tror nu nok de kan gå i stykker 😉

Unbreakable - uninterruptible
Avatar billede Uvanga Ekspert
14. november 2021 - 19:36 #6
ad#5 Du har ret, tak for rettelse👍
UPS= (Uninterruptible Power Supply) er et backup-system, der sikrer en uafbrudt strømforsyning til det tilkoblede udstyr. UPS bruges tit indenfor IT-branchen, på hospitaler og ved telekommunikationsudstyr, hvor en stabil strømforsyning kan være altafgørende for at undgå bl.a. datatab og udstyrsnedbrud.
Avatar billede Torben Praktikant
15. november 2021 - 11:47 #7
Hej Alle

Jeg takker rigtigt mange gange for svar. Det er dejligt med et aktivt forum.

Jeg fik ikke nævnt enheden rigtigt, der er tale om en Sharp UP-X300 Kasse terminal og ikke en personlig computer.  Med hensyn til at finde den rigtige UPS. Tænker jer at det skal være en Line-Interactive model, da den slet ikke må afbrydes, da et nedbrud sletter alt vi har tastet ind på kassen. Jeg er i tvivl om hvor mange WAT denne terminal har, men har kigget på denne UPS:

https://www.komplett.dk/product/893764/hardware/tilbehoer/ups-stroembeskyttelse/ups-og-ups-batteri/bluewalker-pw-ups-vi-850-shl?channable=0095b7696400383933373634fb&gclid=CjwKCAiAp8iMBhAqEiwAJb94z-Sz-U00kLyvrtrxk_EKLwHWP3g-GgZuBm_KjxNKboHkpA_godNl6BoC-FYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds#Hvad siger i ?

Er der nogen der har input til dette ?

På forhånd mange tak.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. november 2021 - 16:40 #8
ad#7
Hvis du søger på Sharp UP-X300 Kasse terminal, kommer der flere manualer frem. Der kan du se tekniske oplysninger om terminalen.
Avatar billede Torben Praktikant
15. november 2021 - 16:59 #9
@Uvanga
Tak, Det har jeg skam gjort, men der står intet om Watt nogen steder og har også ringet til distributøren og han ved det heller ikke og er aldrig blevet spurgt om det før :D.

Så tænker, at jeg må estimere at Kasse terminalen max må være på 450 W, da en Gamer pc f.eks. er på omkring 650 Watt.

Spørgsmålet var også på om det skulle være en Line-Interactive UPS, da den absolut ikke må slukke ved strøm afbrydelse.
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. november 2021 - 17:24 #10
Se evt. disse:
http://site.posandcashregisters.com/files/UPX300bro.pdf
https://ibb.co/bvYHFbt
**
Hvis det er denne terminal, nævnes der 43 watt
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. november 2021 - 18:08 #11
https://upsselector.eaton.com/
Vælg: SELECT - SUBMIT
Så kan du indsætte parametre for hvor lang tid UPS skal sikre drift af udstyr.
Avatar billede Torben Praktikant
15. november 2021 - 20:02 #12
@Uvanga tak. Du har været en stor hjælp.