Avatar billede tobala Nybegynder
29. august 2001 - 21:14 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Oprydning

I forbindelse med afinstallering af programsoftware, herunder også shareware og trialversioner, har jeg konstateret, at der ikke ryddes helt op i windowsbiblioteket og registreringsdatabasen. Selv efter at jeg manuelt mener at have slettet alle registreringer i registreringsdatabasen, kan jeg ved en geninstallation af programmet konstatere, at installationsprogrammet kan se at det tidligere har været installeret.
Hvordan rydder jeg op efter en afinstallation, så jeg er helt sikker på at der ikke er ”snavs” tilbage efter programmet?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
29. august 2001 - 21:22 #1
du tager en backup af din reg base eks. gammel.reg og installerer programmet og tager en ny backup af reg basen eks. ny.reg
så kan du åbne en kommandoprompt og skrive fc gammel.reg ny.reg>forskel.txt
så vil du få en txt fil med de ændringer der er foretaget under install af programmet
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 21:53 #2
Du skal bruge et lille program der hedder Regclean, det er det sikreste.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 21:55 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 21:56 #4
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 00:58 #5
Hvis du vil være sikker på at der ingen svnavs er tilbage fra trail m.v. så skal du lave en total nyinstal, og droppe alt omkring at gemme reg.databasen, for så importerer du bare alt det snavs igen.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 00:59 #6
Regclean er til windows 95/98
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2001 - 01:01 #7
Du laver en total nyinstal af windows 2000
Tager et image af nyinstallationen efter du har lagt divers konti m.v. ind, samt de alm programmer du bruger.

Næste gang du så har leget med prøveversioner m.v. ,så er det blot at lægge et nyt image ind, så er du klar til at lege igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 11:03 #8
kharder> Jeg bruger da Regclean på min win2k en gang imellem!
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2001 - 13:10 #9
RegClean virker problemfrit på Windows 2000.

tobala> Prøv at se på dette program: http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-3917169.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.3917169

Det kan holde styr på alle ændringer, lavet i registrerings databasen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. august 2001 - 13:10 #10
Svar!
Avatar billede tobala Nybegynder
23. september 2001 - 16:34 #11
RegClean ser ud til at være løsningen på mit problem
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. september 2001 - 16:56 #12
Tak for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes