Avatar billede knuldefar1942 Forsker
04. juni 2021 - 01:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

scanner

epson perficon v350 jeg har  epson scan driver lagt ind hvordan forstøre man fra en bog evt et foto og kan man få en dansk manual
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2021 - 09:45 #2
hvis du vil forstørre tekst, så er det nok bedst med et OCR program, der reelt oversætter billeder med tekst til bogstaver - derefter kan du hente denne tekst ind i word, og vælge et letlæseligt tegnsæt og størrelse/farve som er optimalt for dig.
Prøv fx med https://www.onlineocr.net/
I trin 1 vælger du din fil (pdf eller billede med tekst), i trin 2 vælger du Danish, og evt Plain Text i stedet for Word (så ryger opsætning men det er ofte lettere bagefter), og i trin 3 sætter du den i gang.
Filen tilbage kan du så åbne med word
Avatar billede milter Ekspert
04. juni 2021 - 17:24 #3
Det kommer an på, hvad forstørrelsen skal bruges til, og hvor store bogstaverne er i bogen. Skal den bruges til udskrivning eller på en skærm?

Størrelsen på en skanning afhænger udelukkende af, hvad skanneren er sat til i PPI (pixels per inch), og hvor stort det printede originalmateriale er. Jo højere PPI er, jo større bliver skanningen. Normalt siger man, at til print i originalstørrelse af det skannede materiale skal der bruges en PPI på 300, men der er flere faktorer, som spiller ind. Når jeg ved, hvad skanningen skal bruges til, kan jeg komme ind på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2021 - 20:28 #4
#3 svagtseende person, der godt vil læse en tid endnu
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
05. juni 2021 - 16:13 #5
jeg skal forstøre en skabalon op fra en bog bla det er en epsom perficktion v350
jeg kan ikke få menu blæken fra ip7250 på epson perficson v350 til at til at virke på min scanner hvad går man så
Avatar billede milter Ekspert
05. juni 2021 - 20:25 #6
Har du scannet skabelonen allerede og kan du bare ikke få den til at blive stor nok, når du vil printe den?
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
06. juni 2021 - 11:14 #7
jeg har ikke scanner en skabelon det er til at lave uroer vilke prog skal jeg bruge jeg kan ik bruge menu blække til ip7250 cannon hvad går jeg så
Avatar billede knuldefar1942 Forsker
25. juni 2021 - 07:57 #8
jeg vil forstøre en skababalon fra  en bog til fx epson perection