Avatar billede cookie666 Nybegynder
29. august 2001 - 17:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mail server - Mail hotel - Webhotel

Jeg har et webhotel på min server men vil godt have et mailhotel, hvordan gør jeg det, er der nogle der gider hjælpe med med at sætte det op, folk skal kunne oprette et webhotel på min side, når de har gjordt det skal der automatisk oprettes en Email adresse.

Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:42 #1
Først skal du have en webserver, f.eks. mercury (pmail.com) så skal du have et script der kan oprette forbindelse til serveren(kun hvis du vil benytte webmail).
Så når en bruger bestiller et webhotel, går du ind og opretter en konto/ nogen konti i mailserveren. Og så kan han f.eks. med Outlook Express chekke mails, ved at indtaste navnet på din server og hans personlige kode og brugernavn!

Hilsen ADDY
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:43 #2
Glemte at sætte den som svar!
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:44 #3
Stil endelig flere spørgsmål hvis du vil have mere detaljeret svar på noget af det jeg sagde!
Avatar billede cookie666 Nybegynder
29. august 2001 - 17:45 #4
jeg ved godt alt det der, men jeg kan ikke sætte det op
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:47 #5
Hvordan det? Hvilken server har du, og hvilket problem taler vi om
Avatar billede cookie666 Nybegynder
29. august 2001 - 17:49 #6
Jeg har kun min Windows 2000 Server, andet har jeg ikke, da jeg ikke ved en skide om det
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:51 #7
Først er det nok smart at hente en mail-server, jeg kører mercury: http://pmail.com/downloads_maine_t.htm

Hilsen Addy
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:52 #8
og vælg Download ud fra: Mercury Mail Transport System for Win32 Systems v3.21c
Avatar billede cookie666 Nybegynder
29. august 2001 - 17:56 #9
hvad så når det er gjordt

Har du ICQ
mit ICQ nr. 12336869
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 18:02 #10
129107499 er mit ICQ nr.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2001 - 18:52 #11
Nej mercury er meget trigy, Hvad med at øve sig lidt på en nemmer model inden du går i krig med mercury

http://www.webattack.com/freeware/server/fwmailserver.shtml
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2001 - 18:52 #12
Jeg kører selv med argosoft, den kører fint.
Avatar billede cookie666 Nybegynder
29. august 2001 - 18:58 #13
ja men det virker, kan du få det til at virke via internettet, å når man opretter et subdomain så opretter den også en email adresse