Avatar billede kristian21 Praktikant
29. august 2001 - 17:25 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Superbruger -> admin

Hej Eksperten-brugere :-)

Jeg synes tit, at jeg oplever mange brugere, der går ind og overtager administrators rolle og eksempelvis laver vurderinger om et spørgsmål er i den rette kategori eller ej. (Det kunne også være brugere som er lidt for aggresive, eller misbruger pointsystemet.

Personligt synes jeg det er fint nok, men hvad med at gøre det på nedenstående måde.

Istedet for:  hvad med at sige, at TOP-10 brugere bliver tildelt en administrator-rolle, der bemyndiger dem til at lukke eller flytte spørgsmål. Derved bliver de flittigste belønnet (der har jo været megen diskussion om point-systemet.).

Derved opnår man at forskellige brugere ikke bliver irriteret på hinanden, og alle opnår det man gerne vil frem til - nemlig at få konstruktiv kritik på sine spørgsmål...

Dette er blot et forslag. Der er sikkert mange delte meninger om det, som jeg gerne vil høre.

Med venlig hilsen Kristian21
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. august 2001 - 17:27 #1
Fed ide
Avatar billede bbs Nybegynder
29. august 2001 - 17:29 #2
Rigtig god idé, thumbs up!
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. august 2001 - 17:30 #3
mon ret mange brugere på top10 vil påtage sig det ekstra administrative arbejde det medfører ? jeg tvivler...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. august 2001 - 17:36 #4
jeg må modsige din ide! Eksperten går ud på at hjælpe folk... hvis de 10 mennesker modtager en admin funktion så begynder folk at gå alt for meget op i point... tror det ville ende i kaos :9
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. august 2001 - 17:45 #5
For det første skulle det være håndplukkede personer, ellers kunne man udnytte systemet ved at have 2 brugere og så give sig selv point i en af de kategorier der ikke bliver brugt - derefter kan man så slette løs.

Grunden til at Admins ikke laver det, er at det vil tage for lang tid at lave et velfungerende co_admin-system. Spørgsmålet har været oppe før, så sent som for 3 dage siden foreslog jeg dem det igen per E-mail.

Personelig ville jeg ikke have noget imod at kunne slette snydere ligesom dem der har været +8 af de sidste 2 dage... er det kun mig der ikke har opdaget at de er blevet slettet? Virker som om Admin ikke har besvaret nogle spørgsmål omkring det.
Avatar billede netsrac Praktikant
29. august 2001 - 18:55 #6
Der vil jo altid være spørgsmål hvor der hersker tvivl om om der reelt er tale om en snyder, hvad hvis en co admin kommer til at slette en som ikke har snydt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. august 2001 - 19:15 #7
Der vil være _mange_ spørgsmål hvor der ikke er tvivl, desuden logger de 95% sikkert vores IP.
Avatar billede hotpop Novice
29. august 2001 - 19:16 #8
Syntes det er en god ide´!
Dog skal co-admin ikke have ret til at slette brugere - dette skal være forbeholdt de \"rigtige\" admins.
Mit forslag til rettigheder:
Flytte spørgsmål til rigtige kategori og slette evt. ulovlige spørgsmål.

Dog skal denne admin-funktion være på fuldstændig frivillig basis, og co-admins skal ikke belønnes i form af x-antal point for hver \"opgave\" de har udført for eksperten.dk.

Avatar billede tommyf Nybegynder
29. august 2001 - 19:18 #9
Så skal co_admin i det mindste kunne FRYSE en profil som derefter ikke kan logge ind før Admin har foretaget en afgørelse - som f.eks ham der spammede konstant i forgårs/i går.
Hvis de ikke skal have lov til at slette brugere skal de heller ikke kunne slette spørgsmål.

Men ligegyldig hvad så tror jeg ikke de laver det.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
30. august 2001 - 08:14 #10
Med den smule kendskab jeg har til Ekspertens opbygning vurderer jeg at det vil være et stort arbejde at udvikle et admin-modul for co-admins og en mulighed for at kunne flytte spm fra kategori til kategori.

Og da det er helt tydeligt at Admins har andre vigtigere prioriteter end Eksperten (Shark), tvivler jeg stærkt på at det sker.

nil.dk
Avatar billede kristian21 Praktikant
31. august 2001 - 00:08 #11
Tak for jeres indlæg.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
30. september 2001 - 15:21 #12
Jeg synes ikke idéen er dårlig, men som skrevet ovenfor kræver det et co_admin system, som først skal laves. Det vil vi se på ved næste opdatering, men håber indtil da at alle tilfredse brugere fortsat vil hjælpe til, ved at \"vejlede\" brugere, som ikke er bekendt med reglerne, det er en stor hjælp :) !

Beklager den lange svartid !
Avatar billede bbs Nybegynder
30. september 2001 - 15:46 #13
admin->
Hvornår kommer den næste opdatering?
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 05:38 #14
hehe>>>
en lille opdatering:
----------------------------------------------------------------------------
CITAT: tommyf "Grunden til at Admins ikke laver det, er at det vil tage for lang tid at lave et velfungerende co_admin-system. Spørgsmålet har været oppe før, så sent som for 3 dage siden foreslog jeg dem det igen per E-mail."
----------------------------------------------------------------------------
HEHE... det tog vist IKKE for lang tid  :O) :O) :O) :O) :O) :O) :O) :O)
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 05:38 #15
<em>tester om man kan lave skrå tekst</em>
Avatar billede beldring Nybegynder
31. juli 2002 - 05:38 #16
<B>nope!</B>