Avatar billede Mn9100 Novice
25. oktober 2020 - 12:41 Der er 13 kommentarer

Koble Beogram 3000 pladespiller til Marshall Stanmore højtalere

Efter at have brugt nogle klassiske Beovox højtalere til vores Beogram 3000  kombineret med en Beomaster 1900, må vi efter en flytning erkende, at højtalerne ikke længere kan være i vores hjem.

Alt har spillet super-fint, men nu vil vi forsøge at koble vores Beogram 3000 til en Marshall Stanmore højtaler.

Vi har fået nogle kabler (Jack RCA Adapter) stukket i hånden nede fra Elgiganten. Det har ikke virket, og må indrømme at vores tekniske viden på området er mildest talt begrænset.

Har I nogle gode bud på en  løsning? Er det vores Beomaster, der skaber problemet?

Alle inputs er velkomne, tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2020 - 12:45 #1
Dine Stanmore højtalere er aktive med indbygget forstærkning, så hvis i skal bruge disse skal i bruge en udgang til høre telefoner på Beomaster forstærkeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2020 - 12:47 #2
Andre udgange fra Beomaster vil overstyre indgangen på de aktive højttalere. Det er ikke en optimal løsning med hoved telefon stik men mulig.
Avatar billede Mn9100 Novice
25. oktober 2020 - 12:50 #3
Fedt, tak for det hurtige svar!

Hvordan vil sådan et kabel se ud (til hovedtelefoner)? En google søgning gjorde mig desværre ikke særlig meget klogere
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2020 - 13:03 #4
Det kaldes et Jack stik og er ca 7-8 mm tykt og ca 3 cm langt vil jeg tro. Se på jeres Beomaster om der ikke er sådan et stik i venstre side foran bag en klap
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. oktober 2020 - 13:10 #5
Du burde have en din RCA Adapter f.eks

https://www.av-connection.dk/?PNo=07-046
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. oktober 2020 - 13:13 #6
https://www.av-connection.dk/?PNo=07-045
hvis den er lang nok -
#5 kræver endnu et kabel - han-han
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2020 - 14:18 #7
At  køre over det 5 polere stik bagpå kræver at man justere styrken på højtalere og ikke receiver. Derfor jeg foreslog høretelefon udgang hvis der er sådan en  på Beomaster 1900
Avatar billede Peter Guru
25. oktober 2020 - 19:13 #8
Bøsningen sidder forneden på fronten og er 6 mm. Aktive højttalere hører til i en linjeudgang og det er der ikke på en Beomaster 1900 radio. Den er før de aktive højttalere kom til.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2020 - 06:35 #9
#8 Lige præsis :)
Avatar billede Mn9100 Novice
26. oktober 2020 - 08:13 #10
Mange tak for hjælpen! Vi købte et 6 mm jack stick - Og det var rent plug n' play. Det spiller bare.

Af hjertet tak!
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2020 - 08:31 #11
Det var godt at høre. Jeg har haft en 1900 og har skiftet et hav af pære på denne type radio. Min blev stjålet under et indbrud - man tog bare fat om bagkanten og knækkede ledningerne. Banditten viste bare ikke at der sad skarpe køleplader på bagsiden. Sikke et blodbad at komme hjem til. Man kunne næsten følge sporet.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2020 - 12:09 #12
Velbekomme.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2020 - 16:56 #13
Som ny bruger her på eksperten fortæller jeg dig lige lidt om hvordan det fungerer.
Du har fået løst problemet kan jeg forstå.
Og når dette er sket, ser vi gerne at man markerer det eller de indlæg der har bidraget til løsning af dit problem.
På forhånd tak.
220661.