Avatar billede Henrik Birkmose Praktikant
31. marts 2020 - 10:14 Der er 4 kommentarer

dårligt billede 8 bit ?

Hej
har taget et screenshot af mit problem, men hvordan kan man uploade det, så i kan se det?

Prøver i tekst:-)
min skærm er en asus VG278 der kan kører 144 hz og også gør det.

problemet er billedet på skærmen, det er grimt og kantet i windows 10, alle bogstaver tekst mv. har sjovere små kanter, det forstyrre;-). farverne er heller ikke gode at se på

Er det mon noget med de farvebits at gøre ?

når jeg kigger i avancerede skærmindstillinger (havde taget screenshot, men), står der følgende:

skærm VG278
tilsluttet nvidia Geforce GTX 1660 TI
Skrivebordsopløsning 1920 x 1080
Aktiv signalopløsning 1920 x 1080
Opdatedringshastighed (Hz) 144 Hz
Bitdybde 8 bit
farveformat RGB
Farverum Dynamisk standardområde (SDR)
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. marts 2020 - 10:46 #1
https://imgbb.com/
Tryk på Start upload find dit billede når det er inde så vælg kopier  tillad og æt linket ind her!
Avatar billede Henrik Birkmose Praktikant
31. marts 2020 - 11:00 #2
tjek:-)

det ser sådan ud i mine indstillinger!
https://ibb.co/ZxB6gqs
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. marts 2020 - 12:37 #3
Højreklik på Skrivebord og vælg Nvidia
https://ibb.co/0nQVXJr
Avatar billede Slater Ekspert
31. marts 2020 - 12:51 #4
8 bit er helt normalt der. Windows skriver det per-channel af en eller anden grund, så 8 er korrekt.

Men du har købt en 27" skærm der kun er i 1080p opløsning. Det er en for stor skærm til at den opløsning vil se pæn ud i almindelig arbejdsafstand. Du vil altid kunne se de enkelte pixels ret tydeligt.

Er det ikke bare det der er dit problem?