Avatar billede Holm2105 Juniormester
23. marts 2020 - 20:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjææælp! i tasten virker ikke rigtigt.

Hej

Har fået et stort problem, den ældste knægt har siddet ved tastaturet når computeren var tændt og fået trykket på noget. Når man trykker på i så bliver L /  Space og Enter knappen åbenbart trykket ned også i systemet..
hvad gør jeg? Har er ASUS TUF Gaming K5 Keyboard.
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2020 - 20:39 #1
Lyder som om han har spildt noget i det, så der er dannet en elektrisk forbindelse mellem de switches.

Det skal helst ordnes med det samme, når sådan noget sker, ved at vende keyboardet på hovedet og lade det tørre ordenligt, evt. forsigtigt med en hårtørrer. Har det først fået lov at tørre ind, skal hele boardet skilles ad og renses. Hvilket for det mest betyder: smid det ud og køb et nyt.
Avatar billede Holm2105 Juniormester
23. marts 2020 - 20:47 #2
Hmm, det virker mystisk for han havde ikke noget vådt omkring sig der, medmindre han har haft noget vådt på hånden, men er det så selve i tasten som der skal tørres? Det er ellers under 1/2 år gammelt 😅
Avatar billede milter Ekspert
23. marts 2020 - 20:59 #3
Det tastatur burde være rigtigt godt beskyttet mod fejl pga. væskespild, men det er selvfølgelig ikke 100% vandtæt.

Du skriver, at "Når man trykker på i så bliver L /  Space og Enter knappen åbenbart trykket ned også i systemet.." Hvordan manifesterer det sig?

Prøv først at resette tastaturet som beskrevet i linket herunder:

https://www.wikihow.com/Reset-a-Keyboard
Avatar billede Holm2105 Juniormester
23. marts 2020 - 22:35 #4
Hej igen

Tak for jeres tid nu virker det igen, blev helt lettet xD

Gik ind i ROG Armory og satte min nuværende profil til default, så nulstillede den heldigvis :P
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2020 - 07:26 #5
Okay, jeg har godt nok aldrig hørt om keyboard-software, der skulle have en indstilling der gør, at hvis man trykker på en bestemt tastekombination, så trykker den enter, space og L nede samtidig med i. Det giver jo absolut ingen mening - men godt det virkede.