Avatar billede bas Forsker
13. marts 2020 - 05:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find grafikkortets indstillinger

Hej
På en stationær Windows 10 PC kan man højreklikke på skrivebordet, vælge Grafikegenskaber, klikke på Intel HD-grafik og dermed komme til at kunne ændre indstillinger på grafikkortet. Så vidt jeg kan se, kan man ikke gøre det samme på en bærbar Windows 10 (Lenovo ThinkPad). Jeg har også prøvet
via Windows Kontrolpanel, men der findes Intel HD-grafik heller ikke.
Hvor findes ikonet til grafikkortets indstillinger (Intel HD-grafik på en bærbar Windows 10 PC?

På forhånd tak.
Avatar billede hjolsen Ekspert
13. marts 2020 - 08:42 #1
Intel HD grafik indstillinger findes kun hvis det er fysisk  i pc'en (og installeret)
Hvis dit grafikkort er fra Nvidia eller AMD er der er der sandsynligvis et program installeret til styring af disse. .
I windows 10 kan du styre mange indstillinger via skærmindstillinger (opløsning zoom mm) - den finder du enten i indstillinger eller ved at højre klikke et tomt sted på skrivebordet !
Avatar billede 450025 Ekspert
13. marts 2020 - 09:19 #2
Takk bas spørsmålet var stilt av deg, vil da nevne at dette råd fra hjolsen hjalp også meg viste bare ikke hvordan ble veldig glad - unnskyld  bas at jeg brukte din tråd men Takk til begge 2 er på sin plass her.  Ha det godt begge 2 og Takk.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. marts 2020 - 09:21 #3
Tryk på Windowstasten + X og vælg enheds håndtering!
Se om der er nogle anmærkninger og hvilke Grafikkort der er installeret. Intel / Nvidia / AMD ?
https://ibb.co/hmnkdGw
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. marts 2020 - 09:32 #4
Se om du kan finde dine optimale Skærmindstillinger her?
https://ibb.co/mFTdJ0j
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2020 - 09:39 #5
min lenovo har et program (ligger som alm program i startmenu)
Intel UHD-grafik kontrolpanel
Avatar billede bas Forsker
14. marts 2020 - 09:13 #6
Tak for jeres kommentarer.
@claes57:
Hedder programmet i Start menuen Intel UHD-grafik kontrolpanel ?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. marts 2020 - 09:32 #7
Avatar billede bas Forsker
24. marts 2020 - 05:31 #8
Tak for jeres kommentarer.
Jeg beklager, at jeg først svarer nu.
Jeg prøver at kigge det.