Avatar billede mort1 Ekspert
12. oktober 2019 - 17:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Elementerne i mappen "indbakke" kunne ikke importeres eller eksport.......

Jeg er ved at flytte mine mails til en ny pc, men får undervejs et problem idet  importen til den nye pc går i stå, og der kommer en dialogboks med denne tekst:
Elementerne i mappen "indbakke" kunne ikke importeres eller eksporteres. Det valgte mappenavn er ugydigt. Det skyldes sikkert at du, at du har medtaget IMAP-serverens hierakiafgrænsningssymbol i mappenavnet
Jeg er ved at være lidt rundtosset af at flytte og huske det hele, så et hint ville være godt.
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2019 - 18:03 #1
Hvilket mailprogram og hvilken mail udbyder?
Avatar billede mort1 Ekspert
12. oktober 2019 - 18:31 #2
Meget relevante spørgsmål, men som jeg skrev "jeg er ved at være rundtosset"
Mailprogrammet et Office Outlook (Jeg skal flytte fra Outlook 2016 til en ny pc med Outlook 2019)
Min udbyder er YouSee (og One.com med de der IMAP konti)
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2019 - 19:25 #3
Outlook arbejder med en x.pst fil. Alle dine mapper i den gamle mail må være gemt her. Hvis du flytter denne fil, der gemmes i dokumenter/outlook til den nye pc, må du kunne åbne denne og dermed have overført alle mapper.
Avatar billede INK Ekspert
12. oktober 2019 - 19:30 #4
Dine imap konti gemmer mails på serveren, så ved oprettelse af denne/disse konti på den nye burde alle mapper være tilgængelige.
Hvis du på den gamle pc flytter arkivmapper til en imap konto oploades disse til imap serveren, og dukker så op når kontoen oprettes påny pc.
Så altså flere løsninger, afhængig af hvordan, du vil arbejde på den nye pc.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. oktober 2019 - 09:59 #5
#3: Lyder som en god ide, men desværre - En dialogboks  dukker op, når jeg prøver at kopiere mappen til en ekstern HD, for derfra at sende den videre til den nye pc. (der er plads nok på det eksterne drev):
"Filen xxxxxxxxxx@xxxx.dk er for stor til destinationsfilsystemet".
Avatar billede INK Ekspert
13. oktober 2019 - 10:16 #6
Tyder på din eksterne harddisk/usb er formateret i FAT32, der har en maksimal filstørrelse på 4 GB. Din x.pst fil er sikkert større end 4GB.
Dineksterne HD eller USB skal være formateret i NTFS.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. oktober 2019 - 11:14 #7
Har lige taget en helt ny ext HD i brug, såvidt jeg kan se er den NTFS formateret fra fødslen, desværre er resultatet det samme. Dog får jeg nu en besked der bl.a. indeholder meddelelse om fejl:  x80070021
Søgning på denne fejl fører til et reparationsværktøj, som desværre heller ikke hjælper.
Kommer til at tænke på, at man "i gamle dage" selv kunne markere de filer og mapper man ønskede at kopiere (flytte), den mulighed eksisterer tilsyneladende ikke længere. Man kan tilsyneladende ikke engang vælge at kopiere sine kontakter ?
Avatar billede INK Ekspert
13. oktober 2019 - 12:29 #8
#7 Forstår ikke hvad du mener. Du kan vel finde filen i stifinder, og så kopiere (højreklik og kopier) den til din eksterne HDD. Outlook skal selvfølgelig være lukket, så filen ikke er i brug.
Avatar billede mort1 Ekspert
13. oktober 2019 - 12:50 #9
Det er ikke noget problem at finde Outlook i Dokumentmappen, men resultatet bliver et af de ovenfor beskrevne.
Det jeg mener med "i gamle dage .." er, at man en gang kunne vælge hvad man ville sikkerhedskopiere /flytte, f.eks. "Kontakter", "Kalender" og Undermapper, nu kan man kun vælger undermapper til og fra.
Det jeg vil prøve er at flytte min kalender og mine kontakter, som nødig skulle gå tabt, og så senere kæmpe videre med mine mails
Avatar billede mort1 Ekspert
14. oktober 2019 - 18:17 #10
Har fået flyttet det allervigtigste, mine kontakter, og den tredjedel af mine mails, som apparatet vil acceptere.
Når jeg har løst alle andre udfordringer, og fået resten til at spille, vil jeg arbejde videre med problemet, og vende tilbage med et svar, eller måske en løsning.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2021 - 11:03 #11
ole_madsen har svaret dette, på et tilsvarende spørgsmål, den 18. oktober 2021:
I bunden af din "mappeliste" som du har lagt billede op af, burde du have muligheden for at skifte til kalender, kontakter osv. - men der burde også være tre prikker, med flere muligheder under. Under denne skal du finde "Mapper" - så skifter "mappelisten" til at alle emner i Outlook vises som selvstændige mapper - nu kan du gå i  arkivets "Kontakter" mappen, markere alle og trække over i den aktuelle "Kontakter" mappe...

Det samme med kalender - bort set fra at du skal skifte "view" for at kunne markere flere ad gangen, og det kan være noget rod.

Jeg ville først vælge at forsøge at importere PST filen (Filer, Åben og eksporter, importer/eksporter, importer fra en anden fil eller et andet program. Denne vej kan du også styre om den skal overskrive dubletter m.m.