Jeg får næsten mere spam end ærlige menneskemails. Jeg har skrevet til yousee flere gange og de beklager at de ikke har styr på deres spamfilterefter at de har skiftet platform. Jamen er spamfiltret da ikke en af de vigtige ting at få styr på? Dagligt kommer der 5-10 spam mails fra transportfirmaer som Fedex, Usps og andet spam. Jeg har en mailadr. hos one.com, som videresender til min Yousee adr. Jeg vil skifte mailadresse og skrotte yousee mailen. Det vil sige at jeg er nødt til at gå ind i samtlige officielle kontakter, som læge, skat, sundhedsvæsen, borger dk og mange andre, for at skifte min mailadr. Er der ingen andre muligheder? Der må da være mange andre end mig, der er ved at blive sør over YOUSEE. Det gør ikke problemet anderledes at skifte udbyder! Desuden har vi brug for IP telefoni og vi har B&O telefoner, som åbenbart ikke kan køre på f. Eks. Stofa.
Hej - Jeg har sat et spamfilter op, men f. eks. FedEx er så snu at de starter med et nyt fornavn ved hver mail og så er det jo lidt svært. Det samme gælder en af de andre transportfirmaer USPS. Jeg bruger Office Outlook.
personligt ville jeg skrotte yousee mail, dels fordi hvornår klokker de i det igen så men ikke har adgang til sin mail og dels fordi skifter man udbyder så skal man betale for at beholde sin mail
Vi er af forskellige grunde nødt til at beholde vores "fastnet" bredbåndstelefoni. Vi har B&O telefoner, som fungerer med en PSTN base. Stofa understøtter ikke disse telefoner. Vi har 6 stk. af dem fordelt i huset og bruger dem også til at ringe internt. Mon ikke forbrugerrådet snart går ind og giver Yousee tommelskruer på? TV har vi via antenneforening.
Ved at skifte til en anden mailadresse bliver jeg jo ikke fri for at meddele samtlige offenlige myndigheder, banker og kontakter at jeg skifter mailadresse. Det er det der irriterer mig
Jeg har siden oktober, fået spammails i hobetal. En overgang kom der 30-40 mails fra samme adresse. Jeg ville ind og sætte spamfileret til, men der stod at YouSee´s side var under opgradering og at siden igen ville være tilgængelig i november, noget der siden blev ændret til december. Jeg havde sat en masse (omkring tyve mail-adresser) som uønskede i det gamle system. Som tiden gik, havde jeg kontaktet YouSee adskillige gange, både telefonisk og via mall. Først i januar blev det efterhånden muligt, at sætte spamfiltret til på både min stationære (Win 7) og min bærebare (Win 10). Det samme kan desværre ikke siges at være tilfældet med min Samsung mobil. Det virket utrolig uprofessionelt fra YouSee´s side. Senest skrev jeg et gammeldags YouSee´s direktør, og fik da også svar. Det var torsdag 24/1 2018. I svaret blev der lovet at tingene ville blive i orden omkring weekenden 26-27/1 men det er ikke overraskende ikke tilfældet. Alle de gange jeg har kontaktet YouSee kundeservice har jeg fået en sludder for en sladder. Det er stærkt utilfredsstillende at man som kunde skal finde sig i dette. Der er kun ét ord der dækker YouSee´s service, nemlig SØLLE
Tak for lidt trøst, det er bare så træls. Har ikke tjekket Yousee spam filteret i dag. Men.... det mærkelige er at de spam mails jeg modtager i min indbakke ikke findes i webmail indbakken. Så hvordan kan jeg markere dem som spam der, når jeg ikke kan se dem? Utroligt at man skal give penge for sådan noget bras....... sølle bras
Fejl på fejl på fejl....... Det lyder så fint med "kundeambassadør". Det er til at dø af grin over, hvis ikke det var så sørgeligt. YouSee´s service kan man ikke klage over - for der er igen service.
som sagt skrot yousee... som skrivet i en anden tråd: TDC er i dag en sunkne skude spørgsmålet er ikke længer "om" men "hvornår" de må dreje nøglen om.
Jeg har egentlig ikke noget imod YouSee, da både deres bredbånd og ikke mindst kabel-tv fungerer rigtig godt. Der er meget sjældent afbrydelser og det samme kan siges om mobil-dækningen. Det er i forbindelse med deres forbandede opgradering, filmen knækker, for alle deres løfter er ikke andet end en gang varm luft.
Hidtil har vi også haft den bedste løsning med TDC/Yousee, både hvad pris og udfald angår. Vi kan bestemt ikke klage over det, bortset fra de der forbistrede spam mails, som der forhåbentlig snart kommer en ende på. Man smider jo heller ikke et æble ud bare det har en plet - og det er det PUREN foreslår. For mig ville det give lige så meget om ikke mere bøvl at skifte til en anden udbyder. Jeg skal også bare lære at bruge en alternativ mail til visse internet aktioner.
Nu betaler jeg knap 1100 for et kvartal internet 40/10, gratis samtaler og IP telefoni, som virker fint. Så det gider jeg ikke lave om på. Og stadigvæk har vi en god urtekniv i skuffen, som godt kan tage det halve af æblet.
Er du sikker på, at disse spammails kommer fra Fedex og Usps? Hvis de udsender uønskede mails, bør der i slutningen af mailen være en mulighed for at afmelde disse mails, idet de jo også har kontorer i DK og derfor er underlagt dansk lovgivning. Hvis ikke der står noget, så ville jeg skrive direkte til dem, at man ikke er interesseret i deres mails. De skriver selv noget om, at de er vidende om, at nogen sender spam/phishing i deres navn https://www.fedex.com/da-dk/service-news.html Men som sagt - brug subscribe funktionen eller kontakt dem direkte.
tjaa hos waoo lander det op 1057 i kvartal for internet og tele det er dog med en 100/100 forbindelse så en mere end dobbelt så hurtig forbindelse og tillykke med kniven du må virkelig føle dig speciel når du har sådan NOT
#24 Tak, jeg har læst linket og det ægte Fedex omtaler de fleste af de omskrivninger, som spam mails indeholder. Jeg har prøvet at videresende et par stykker til abuse@fedex.com, men det lykkes ikke, fordi jeg skal anmode afsenderen om at sende i et andet format. Så....... jeg må kontakte Fedex. Tak for tippet.
#25 jeg er en gammel dame sidst i 70'erne, så jeg har ikke brug for hurtigere internet og.... jeg er ikke interesseret i nye bokse eller andet teknisk kram. Vi har fibernet med adgangsbrønd lige udenfor huset, men Nej tak. Det var jo ikke det mit spørgsmål gik ud på.
Jeg har haft kabel tv siden efteråret 1996 og det er meget få gang der har været afbrydelser. Det samme gælder for bredbånd som jeg fik i 2007. Så stabiliteten har de på plads.
Når det nu især er to adresser, der går igen og igen, forstår jeg ikke, hvorfor yousee ikke målrettet kan spærre disse i at nå videre. USPS skriver på sin hjemmeside "Common USPS Tips
Expand All FAQs Internet & Email Security Expand FAQ question Email Scams Pretending to be from USPS®
Beware of bogus emails being sent to postal customers. These emails contain false information about package delivery or online postage charges. The emails contain a link or attachment that, when opened, installs a malicious virus that can steal personal information from your PC or phone.
USPS Crime Alert on Bogus Emails (PDF | 64 KB) Cybersecurity and Staying Safe Online
Due to the increasing cybersecurity risks inherent in today's internet age, USPS has created CyberSafe at USPS™, a site to help the public learn about growing trends and how to stay safe online.
How to be Cyber Smart" Er der nogen, der har testet den nævnte side?
Du må ikke forvente, at fedex kan løse dit problem, når disse mails ikke kommer fra dem. Grunden til at det også er svært for yousee (især hvis deres spamfunktion ikke fungerer i øjebliket) er bl.a. at selv om det ser ud til, at alle mails kommer fra samme sted, så gør de det typisk rent faktisk ikke. Du skriver selv på et tidspunkt, at de er så smarte, at de sætter et nyt navn på hver gang, så når du blokerer en, så kommer den bare i en andens navn. Jeg er også ret sikker på, at den mailadresse, som disse spammail kommer fra, ikke er den, som du umiddelbart ser (fra f.eks. fedex). Hvordan man ser den rigtige adresse, kommer an på hvilket mailprogram, som man bruger til at læse sine mail. Der er muligvis også henvisninger med link til hjemmesider, som umiddelbart ser ud til at være fra fedex, men hvis man ser nærmere på linket vil man kunne se, at man bliver sendt et helt andet sted hen. Det synlige link er simpelthen lavet, så man tror man er på vej til højre, men i virkeligheden er man på vej til venstre. Normalt vil man kunne se den rigtige adresse (der hvor man sendes hen) ved bare at holde musen stille over linket. Så kommer en boks frem, hvor den rigtige adresse står.
#30 Selvfølgelig forventer jeg ikke at Fedex (ægte) kan løse det problem :-) Det er da mindst lige så irriterende for dem. Men de har åbenbart i sinde at gøre noget ved det - i hvert fald at undersøge det, når de beder om at man videresender spam mailen til abuse@fedex.com. Og det er det jeg har prøvet på, men da jeg har dem liggende i min spam mappe på egen pc, får jeg når jeg vil videresende dem til abuse@ at vide at teksten ikke kan læses og at jeg skal bede afsenderen om at fremsende mailen påny. Ha, ha. Nå, de ryger dagligt i min spam mappe og jeg sletter dem inden jeg lukker pcén ned.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.