Avatar billede StefanL Praktikant
25. august 2018 - 12:08 Der er 14 kommentarer

Grafikkort pludselig elendigt

Hej. Jeg formaterede min Lenovo bærbar i går. Nu har jeg så installeret football manager 2018 igen, som altid har kørt upåklageligt og med en 4 stjernet grafik 3d ydeevne. Spillet kører stadig fint som sådan, men dog er 3d ydeevnen kun på 1 stjerne nu, og når der kommer grafik i spil i spillet kører det dårligt. Jeg har opdateret alle drivere både på Intel og på Nvidia. Hvad ligger til grund for dette og kan jeg gøre noget, for føler ikke jeg kan spille spillet fordi det hakker og er irriterende.

Mvh Stefan
Avatar billede StefanL Praktikant
25. august 2018 - 12:14 #1
Undskyld ikke 3d ydeevne, bare 3d grafikevne
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2018 - 22:53 #2
det er nok et tilfælde, hvor du ikke skulle ha opgraderet gfx driveren.
har du ikke den tidligere ? ind med den.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. august 2018 - 23:46 #3
Installerede du alle drivere fra Lenovo, inden du installerede grafikdriveren? Det bør du gøre, således at alle basale funktioner er ok, inden du går videre. Der er jo bl.a. chipset driver og basal vga driver osv. Men alt bør installeres først.
Avatar billede StefanL Praktikant
26. august 2018 - 10:30 #4
Jeg gjorde ikke andet end formatere den og derefter installere spillet som ikke fungerede. Så hentede jeg slimdrivers og opdaterede det hele og lige lidt hjalp det. Har i forslag til hvad jeg så kan prøve? Skal jeg have gang i endnu en formatering?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2018 - 11:22 #5
du skal ikke bruge slimdrivers, du aner ikke hvem der har lavet det eller hvad der er i det.

du skal bruge den originale driver til dit grafikkort!
Avatar billede StefanL Praktikant
26. august 2018 - 11:33 #6
Okay, skal jeg formatere igen så? Og hvor finder jeg den rigtige driver derefter?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2018 - 12:01 #7
Man kan altid i enhedshåndteringen rulle driveren tilbage til den forrige version.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2018 - 12:03 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2018 - 12:06 #9
Tjek i DirectX at ting er aktiveret og fungerer korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2018 - 16:28 #10
hent din grafikkort driver på producentens hjemmeside
Avatar billede StefanL Praktikant
26. august 2018 - 17:17 #11
Tror måske jeg har fundet frem til problemet. Har formateret igen, og hentet Intel support assistant og den fortæller mig at alle drivere er up to date. Men under graffikkortet står der det er offline, mens at det Intel grafikkort som sidder i ser ud til at være det der bliver brugt. Kan det være det som er problemet, at computeren kører på det dårlige grafikkort i stedet for at benytte sig af det fra Nvidia?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2018 - 17:39 #12
Ja det kan det. Har ikke selv en bærbar med 2 kort, men har set denne side her der måske kan hjælpe dig på vej:
https://www.techadvisor.co.uk/how-to/pc-components/how-set-default-graphics-card-3612668/
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2018 - 19:35 #13
du skal ind i bios og vælge grafikkort
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2018 - 20:03 #14
Som jeg forstår indholdet af det link jeg har sendt, så er det fra kontrolpanelet til grafik kort man vælger hvilken gpu der skal bruges til de forskellige programmer/spil.