Avatar billede Marleymops Juniormester
19. august 2018 - 22:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synology DS-218Play / D-link DIR 809 ingen ekstern forbindelse.

Har lige installeret NAS Synology DS-218Play som er koblet på D-link DIR 809 som igen er koblet på vores Waoo fibernet router - som jeg har afbrudt det trådløse net på. Problemet er at jeg ikke kan få forbindelse med iPhone m.m. til NAS når jeg ikke kan gå på vores WIFI. Jeg har adgang/koder til begge routere  hvor måske problemet er med porte som skal åbnes ? - som jeg ikke er skrap til. Jeg har nogle ip adresser og port numre. Ellers kører alt som det skal når bare jeg er på vores eget net. Har kørt QuickConnect som det skal. Under Ekstern adgang/Router-konfiguration får jeg grønne flueben - men fejlmeldingen: Kontroller netvæksmiljø. Kan ikke finde UPnP router. Der bliver også spurgt om der flere routere på netværket og evt. indstille dem til "brotilstand".
Avatar billede jk45 Forsker
20. august 2018 - 05:38 #1
Hvis du går ind på myip.dk, hvilken ip adresse siger den så du har ?
Starter den med 100.x.x.x har du ikke en direkte wan ip og har brug for at dit fiberselskab giver den en. Det kræver et opkald til kunde service.
Avatar billede Marleymops Juniormester
20. august 2018 - 08:26 #2
Hej jk45.

Den siger følgende:
Internet Protocol version 4 (IPv4)
178.xxx.xxx.xxx
Could not determine any reverse DNS name.

Internet Protocol version 6 (IPv6)
Could not determine any IPv6 address.

Could not determine any reverse DNS name.

Vil du men  den skal starte med 100. og ikke med 178. ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2018 - 08:53 #3
Du skal nok have lavet en bridge (bro) i din d-link router. At køre router på router gør, at du er nødt til at have styr på netværkskonfigurationen - standardkonfigurationen på routerne vil ikke virke fuldt ud.

Kører du også to DHCP servere? - eller er servicen slået fra i din d-link?

Jeg kender desværre ingen af routerne, og har ingen erfaring med at lave en bridge, så jeg kan kun pege på, at det er hér du skal fejlsøge.

Når det så er sagt, så burde QuickConnect kunne komme igennem - så prøv at løbe  konfigurationen af denne igennem igen.
Avatar billede Marleymops Juniormester
20. august 2018 - 21:26 #4
Tak for info.
Jeg bliver nok nød til at søge hjælp hos et IT firma med"ført hånd", da det er mig for indviklet når man kommer ind i opsætningen af Router...
Jeg er ellers rigtig glad for min nye NAS Synology DS218Play og har lagt en masse billeder - egne optagelser videofilm og musik m.m. Det kører super godt i stuen med Apple TV-3 og andre af husets enheder. Mit ønske er at den kunne afløse mit Dropbox 1GB. - hvis ellers jeg kan komme til at tilgå boksen EKSTERN...  :-)
Havde håbet at det var lidt mere "pluck and play" som man forstår det i salgs annoncerne. Var tæt på at flyve ud at købe en ny Router i dag - men det hjælper sikkert ikke da det jo er noget med nogen porte opsætning.
Men løses kan og skal det kunne gøres - har indtryk af der sælges mange NAS til hr. og fru xxxx så helt håbløst må det nok ikke være.

Så det......
Avatar billede Marleymops Juniormester
22. august 2018 - 11:31 #5
Problemet er løst...
Udskiftede D-link router med en switch.
Fik fast IP adresse hos vores fibernet udbyder: Waoo/Eniig/Bredbåndnord.
Den router jeg har fra dem kan ikke køre "bro" men fik at vide at de er i gang med at udskifte til nye som kan. Forventes leveret inden for ca. 1/2 år... ?  :-(
De må åbenbart kende problemet...
Når jeg så kører ekstern vælger jeg på disse enheder den faste IP adresse på de App.  som kan hentes på iPhone til min NAS server.
Interne WIFI enheder herhjemme kører på NAS server IP adresse.
Dejligt når det virker.  :-)