Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2018 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

automastisk turn off

Jeg har 10 pcér jeg skal lave så de automastisk lukker ned hvis de ikke har været brugt i 30 min.
Det er ikke nok med slume.
Hvordan kan jeg gøre det ??
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2018 - 10:40 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2018 - 10:42 #2
Det er nok nødvendigt at installere et ekstra program til det, mig bekendt kan man kun få den til at gå i dvale efter et vist tidsrum. Der er jo også lige problemet med, at brugerne ikke har lukket programmer og/eller ikke har gemt deres evt. åbne dokumenter. Prøv evt. at teste: https://www.apowersoft.dk/windows-shutdown-assistant
Avatar billede martens Guru
07. juni 2018 - 12:03 #3
som sidwave refererer til så er det nemmeste at "scripte" sig ud af det..
Kommandoen, der skal eksekveres ved opstart er denne simple streng :

shutdown -s -t 1850

for at annullere nedlukningen skal der blot køres dette : shutdown -a

Det kan så lægges som et script på skrivebordet, hvor shutdown -s -t 1850 kaldes igen ...
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2018 - 12:13 #4
Men det kræver vel, at brugeren er ved sin pc?
Avatar billede lurup Ekspert
07. juni 2018 - 12:40 #5
Hvordan køre jeg script ved opstart ??

shutdown -s -t 1850