Avatar billede mort1 Ekspert
31. maj 2018 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dialogbokse popper op ved start

En god ven har et problem med, at et par underlige dialogbokse popper op, når han starter sin pc - Windows 10 -  Desværre kan jeg ikke hjælpe ham, fordi jeg ganske enkelt ikke ved hvor de kommer fra.
På billedet ses dialogboksene. - Nogen der har en ide om, hvordan jeg hjælper ham med at fjerne dem?
https://ibb.co/j1wjtJ
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2018 - 16:56 #1
Den øverste kunne være rester af noget snavs.
Prøv at scanne computeren med Malearebytes og se om det løser problemet med begge.
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. maj 2018 - 17:03 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2018 - 17:12 #3
#2 var også den side jeg så. Valgte bare at henvise til Malwarebytes i stedet for den der blev anbefalet i bunden af billedet :-)
Avatar billede falster Ekspert
31. maj 2018 - 18:39 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. maj 2018 - 19:43 #5
Som 220661 nævner i #1 synes jeg også det "lugter" lidt af, at der ligger noget snavs på computeren.
Avatar billede posten Ekspert
01. juni 2018 - 17:26 #6
når du nu har renset den for "snavs" vil jeg anbefale du går ind i jobliste/start og finder de 2  ser om starten er sat som deaktiveret
på min pc har jeg valgt en "shell start menu" så den er eneste + windows definder der er aktive i min opstart
Avatar billede mort1 Ekspert
12. juni 2018 - 14:27 #7
Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har haft lejlighed til at udføre de anbefalede "øvelser"
Avatar billede mort1 Ekspert
05. november 2019 - 12:40 #8
Som nævnt tilhører computeren en god ven, og jeg har nok ikke været så god til at følge med i processen, men popupperne er forsvundet.
Ingen ved hvorfor og hvordan, men væk er det.