Avatar billede CHDuelund Praktikant
05. februar 2018 - 21:30 Der er 1 kommentar

Rulleliste/dropdown list

Hej,

Jeg er ved at lave en regneark hvor jeg gerne vil have to forskellige valg i en rulleliste til at ændre teksten i forskellige celler.

Fx. en rulleliste hvor valgmulighederne er "front" og "bag".
Når man skifter rullelisten fra "front" til "bag" vil jeg gerne have teksten i flere celler til at ændre sig til en anden ordlyd.
Fx. således at en celle hvor der før stod "forlygte", nu bliver ændret til "baglygte" og samtidig en celle med teksten "forhjul" til at ændre til "baghjul".

Håber at nogen kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Avatar billede kim1a Ekspert
05. februar 2018 - 21:59 #1
En metode kan være at sætte cellen med for/baglygte valget til =[cellen med for/bag valg]&"lygte"

Alternativt kan du sætte din for/bag valg op i en tabel med følgende (bindestreger er nye celler):
for-forlygte-forbremse-forhjul-fronthjelm
bag-baglygte-bagbremse-baghjul-bagsmæk

og så lave cellerne til opslag.

Jeg har lavet et eksempel:
https://www.dropbox.com/s/lfyylc6d1wj41aa/Book1.xlsx?dl=0