Avatar billede hclisbedsted Seniormester
26. januar 2018 - 16:43 Der er 4 kommentarer

flytte jpg filer

jeg har mine billeder gemt i billeder som jpg filer, men til tider vil jeg gerne bytte om på rækkefølgen, altså klikke på filen og tage den med hen til en ny plads, men den flyver straks tilbage. Kan man ikke give filerne nye pladser uden at man skal til at omdøbe dem ?--venlig hilsen-h.c.
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2018 - 16:56 #1
Hvis du højreklikker på billedet og ser på menupunktet "Ombryd tekst" bør du ikke vælge muligheden (øverst) "På linje med tekst".
Avatar billede mort1 Ekspert
26. januar 2018 - 17:35 #2
Hvis billederne ligger i biblioteket "Billeder" så tror jeg ikke du kan flytte rundt på dem, med mindre du omdøber dem, her er systemet ret enkelt - 1234 kommer før 1235 og 1238 og filnavne med bogstaver kommer altid efter filnavne med tal, altså abcd _238 efter filnavne kun med tal.
Det kræver lidt planlægning at ændre billedernes placering, men det kan lade sig gøre.
I mange billedbehandlingsprogrammer kan "øvelsen" laves automatisk, selv bruger jeg Adobe (Photoshop) Elements, som samtidig er et glimrende billedbehandlingsprogram.
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. januar 2018 - 17:38 #3
#1  - ja i word  - tror dog der menes i  stifinder og der findes muligheden ikke mere  (det kunne man i XP ) . De kan dog sortes efter andre kriterier - prøv at højre klikke i mappen og vælg sorter efter >> flere .
Avatar billede falster Ekspert
26. januar 2018 - 20:27 #4
Tog måske kategorien lidt for alvorligt ;-)