Avatar billede camsti Seniormester
19. januar 2018 - 08:49 Der er 5 kommentarer

Masse email via Word

Jeg har oprettet en mailliste i Excel og et dokument i Word hvor jeg fletter en masse oplysninger ind.
Jeg opretter en brevfletning til mail og den sætter dokumenterne ind i Outlook og fisker emails ud af maillisten.
Alt det virker sådan set upåklageligt - men!
For hver post Word fletter til Outlook skal jeg bekræfte at det er OK, vente på at den opretter mailen - og ved næste post atter engang bekræfte.
Det er lidt irriterende når jeg skal sende til over 200 modtagere.

Jeg har googlet og forsøgt følgende:
Starte Word som administrator uden held
Starte Outlook som administrator - men så kan Word ikke få fat i .ost filen
Ændre programadgangsrettigheder i Outlook således at den aldrig giver besked når andre programmer vil bruge Outlook.
Computeren og MSE er fuldt opdateret.

Jeg har desværre ingen adgang til Exchange-serveren så den er udelukket.

Har nogen et bud på hvordan man kan slippe for den irriterende dialogboks?

PS. Jeg er i tvivl om spørgsmålet hører til her eller under e-mail katagorien, men det er jo Word der giver fejlbeskeden - derfor prøver jeg lykken her :)
Avatar billede supertekst Ekspert
19. januar 2018 - 09:53 #1
Måske er det Context Magic der skal til:
Har anvendt denne "magi" i snart 15 år uden problemer.

Findes på danske her:
http://www.bagernettet.dk/vejledninger/ClickYES_guide.htm
Avatar billede camsti Seniormester
19. januar 2018 - 10:06 #2
Jeg har godt læst om programmet, men jeg afventer lige om ikke der findes en lidt mere elegant løsning i Word eller Outlook :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2018 - 10:09 #3
Camsti: Kan du ikke prøve at poste et billede af den boks der kommer?
Kommer billedet fra outlook eller word ?
Er både: outlook, excel og word åben, når du laver alle disse ting?
Jeg antager selvfølgelig word er åben, men hvad med de 2 andre programmer?
Avatar billede camsti Seniormester
19. januar 2018 - 10:41 #4
SuperTekst << Jeg prøvede lige det lille program - det fungerede da helt perfekt ..

Jakob << Kun Outlook og Word er åbent - Regnearket bliver der jo blot henvist til i Word-dokumentet.
Jeg ved ikke hvordan jeg lægger billeder ved, men jeg fandt et billede på nettet - ganske vidst på engelsk.
https://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/415992
Det har ingen betydning om man giver adgang 1 minut eller 10 minutter.
Man skal dog kun give adgang i x antal minutter første gang, de efterfølgende 199 gange skal man bare trykke på Tillad.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2018 - 10:59 #5
På denne side: https://social.technet.microsoft.com/Forums/office/en-US/ac5bde1b-5441-422e-8ce9-394c7e9061f5/getting-prompted-when-doing-a-mail-merge-to-email?forum=officeitproprevious
Skriver de at det blev løst ved at ændre email fra "Plain text" til HTML.
Sender du i plain text ?