Avatar billede John Novice
10. januar 2018 - 14:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Software til at holde styr på udleveret hardware.

Er der nogen der kender til software til håndtering/udlevering/hjemtagning af hardware.

Vi har formodentlig 1.000 item ude og skal til at have bedre styr på det.

Vi kan selvfølgelig selv bygge en database, men ville gerne se om der fandtes noget /
Avatar billede finb Ekspert
10. januar 2018 - 14:44 #1
Et biblioteks-udlåns-program kan.

Et booking-program kan gøre det.
I Outlook kan man lade som om items er møder med et slut-tidspunkt.
Der kan nemt laves noget Excel med Item lodret, låneren vandret, dato i krydsfelt.
Du kan også sætte stregkode på hvert Item og på hver låner.
Avatar billede supertekst Ekspert
10. januar 2018 - 15:08 #2
Hej John

Har konstrueret flere af lignende systemer i Microsoft Office-pakken.
Prøv at se www.supertekst-it.dk og under mit brugernavn er på Eksperten.
Du er velkommen til at sende flere fakta.

Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. januar 2018 - 15:21 #3
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2018 - 17:47 #4
Excel kan også :-) - det kommer meget an på de krav man stiller til systemet.

Men INGEN database software er bedre end de folk der betjener dem. Skal du have fuld asset, kommer du ikke uden om deciderede client/server deployment systemer som EasyInstall og CapaInstaller, eller et af systemerne fra Efecte (jeg ved de kan - men jeg kender dem ikke så godt).
Disse systemer vil (korrekt opsat) selv kunne høste data fra online opkoblede enheder, eks. en hjemmePC med ekstern skærm på... - du får både data fra PC´en, men også de tilsluttede enheder... - og denne type datastyring er langt mere pålidelig, end et manuelt holdt system.
Avatar billede John Novice
15. januar 2018 - 08:56 #5
Tak for alt hjælp og kommentaren. Vi endte med at vælge AssetTiger.

https://www.myassettag.com/assettiger/?gclid=EAIaIQobChMIkfWYi7_Z2AIVXouyCh2DeAQpEAAYASAAEgJ8H_D_BwE
Avatar billede supertekst Ekspert
15. januar 2018 - 09:42 #6
Held og lykke med det
Avatar billede Rikke Borup Praktikant
07. december 2023 - 06:18 #7
Synes, du skulle kigge i retning af CapaInstaller - det er godt nok software til virksomheder, men det skulle kunne løse dine udfordringer. Og så er der tale om dansk software ;)

https://www.capasystems.dk/capainstaller/