Avatar billede jan Novice
27. december 2017 - 14:32 Der er 7 kommentarer

Kan ikke genstarte eller slukke pc

Hejsa.
Jeg har længe haft et problem hvor jeg ikke kan genstarte min pc. Jeg har ikke gjort noget før nu da jeg mest har brugt min Mac., men nu hvor jeg prøver  kan ijeg kke finde en løsning på prpblemet.
Når jeg vil aktivere genstart f.eks, viser sig den blå skærm hvor der står logger af og den står og arbejder...og det bliver den tilsyneladende bare ved med...det er det samme når jeg vælger sluk computer. Jeg kan godt logge af.
Jeg har windows 7 ultimate på denne Dell bærbare.
Er der mon nogen der har nogle gode ideer?
Hilsen Jan
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2017 - 14:35 #1
er den ikke igang med at installere en update ?
vælg luk, og lad den stå natten over.
Avatar billede jan Novice
27. december 2017 - 14:51 #2
hej....tak for dit svar..den har fået lov at stå i nogle dage....så er det som om den aldrig bliver færdig med updaten...kan jeg se om det er det den gør på nogen måde?
Avatar billede jan Novice
27. december 2017 - 14:56 #3
Men dit svar gav mig en ide om at prøve at opdatere windows...kan se at jeg har slået aut opd fra og sidste opdatering er fra dec 2016...så prøver lige at opdatere windows og ser hvad der sker. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2017 - 15:33 #4
Problemet med nedlukning og genstart kan være et program eller tjeneste der ikke vil lukke ned nåd du forsøger.
Hvis du i kør skriver msconfig kan du i start se hvilke programmer der starter med pc.
Prøv at deaktivere alt på nær evt dit antivirus hvis det står her og se om den så vil genstarte/lukke ned.
Avatar billede jan Novice
27. december 2017 - 16:22 #5
Det er et program der er skyld i det....gjorde som du sagde og nu kan den lukke ned....men hvordan finder jeg lige det program der er skyld i dette?...der var rigtig mange programmer? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2017 - 16:40 #6
Det er ved at aktivere få ad gangen og se hvornår problemet opstår.
Er der programmer du savner i din opstart?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2017 - 16:47 #7
Programmer på pc bør alligevel starte op som før. Måske de bruger lidt længere tid før de starter. Men starte det skal de alligevel gøre. Tjek om nogle af programmerne er noget update halløj. Programmer du har vil ikke blive opdateret hvis der er noget i opstart af Windows du har deaktiveret. Måske du kan opdatere manuelt når program er startet.