25. december 2017 - 16:51 Der er 7 kommentarer

Pludselig tom ekstern hd

2 gange har min pc ( Lenovo - intelcore i7) ca 1 år gammel) pludse slette alle mine ca. 7000 foto på ekstern harddiske. Den har været permanent tilsluttet oh altså mit "Fotoarkiv".
En dag havde den skiftet navn fra" FOTO" til "new volumen" og var tom. Jeg kunne gemme på den, som om den var ny.
Forleden skete det igenmen nu også med en anden ikke permanent tilsluttet HD.
Så jeg frygter at det er min pc, der er noget galt med!
Heldigvis havde jeg de fleste foto i skyen.
Men noge ideer??
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. december 2017 - 17:13 #1
Er du sikker på at du ikke har fået trukket USB-kablet ud ved en fejl?
Jeg mener at man i nogle tilfælde kan være uheldig at miste indholdet i harddisken, hvis ikke man først klikker på ikonet "Sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier".
25. december 2017 - 17:24 #2
Ekstern HD med foto har været tilsluttet permanent - og jeg sørger altid for at fjerne sikkert!

Fejlen kom efter den første store opdatering af Windows 10.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2017 - 17:49 #3
Prøv at gå i Diskhåndtering og fortæl hvad der står
https://ibb.co/n6QWx6
25. december 2017 - 18:26 #4
Der stod: NTFS - så der er ikke her det er galt
I egenskaber for hd-en står at  den blev overført - konfigureret og startet d. 18.12.2017

Jeg har heldugvis betalt for konto ved både google og dropbox, så jeg vil nu bruge dem, da det ser ud til at jeg ikke kan være sikker på ekstern hd.
Men jeg frygter hvad der kan ske med de små usb-nøgler!
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2017 - 18:39 #5
Hvis du kigger på drevbogstavet på disken står der så noget om kapacitet og ledig plads? og hvis ikke andet så prøv at køre Recuva.
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2017 - 21:09 #6
det er hardisken som er defekt, og smider partitionerne ud, så den står som new volume.

du skal holde op med at bruge den, og købe en ny.
25. december 2017 - 21:18 #7
Ja, det er nok den mest nærliggende løsning.
Så har man då fået lært at lave sikkerhedskopier!!
Tak for hjælpen.