Avatar billede plok Forsker
22. december 2017 - 20:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nem metode til at boote BIOS når man ikke kender BIOS-Key?

Hej.

Jeg er tit udsat for at jeg skal hjælpe folk med at formatere deres PC, men når man sidder med mange forskellige typer af modeller kan det tage tid hver gang når man ikke kan finde BIOS-Key :)

Nogen som kender til en metode for altid at komme ind i BIOS, uden at skulle benytte disse Hot-Key?

Jeg har en USB med samtlige originale windows versioner på, som jeg skal boote på, for at kunne formatere deres PCére.

Kan jeg installere noget på denne USB, så den altid selv vælges som 1. prioritet iht. Boot-Menu?

Håber I kender en smart metode som kunne være behjælpelig! :D

God aften.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2017 - 20:50 #1
Nå du forsøger at logge på bios vil du efter tre forsøg normalt få en fejl kode.
Den kode taster du ind i boksen her:
https://bios-pw.org/
du får nu nogle nye koder frem du skriver ned.
Genstart på og brug 1 kode du fik. Måske det ikke virker 1 gang, men prøv igen. Lige pludselig åbner bios op. Gå herefter ind og fjern at der skal bruges bios password. gem med F10 og genstart pc. Den skal nu være klar til at installere system på.
Avatar billede plok Forsker
22. december 2017 - 21:02 #2
#1 Mange tak skal du have - prøver lige.

Men tænker også på når jeg sider med andre computere :) Sådan generelt om der ikke er en nemmere metode som bare virker, hver gang hehe :)
Avatar billede plok Forsker
22. december 2017 - 21:04 #3
Jeg har nemlig fået hul igennem på den jeg sidder med pt. Men det tog lang tid at finde frem til den rigtige BIOS-Key :) JEg skulle nemlig ha slået legacy boot til for at det virker med boot options :)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2017 - 21:41 #4
Hirens boot cd har sikker værktøjer til det, men så skal der være adgang til dette program. Og det føler jeg ikke er nemmere end #1
Avatar billede plok Forsker
22. december 2017 - 21:59 #5
#4 Okay. Det kan der være noget om?
Avatar billede plok Forsker
22. december 2017 - 22:33 #6
Mange tak for hjælpen :D

God jul
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2017 - 07:37 #7
Velbekomme og god jul.