Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2017 - 06:22 Der er 11 kommentarer

Recovery til besvær.

Recovery på D.
Når man hjelper eldre folk på data så blir der ofte en del og sette in i, fikk en HP med Win 7, starta ja visst, tok bare 3 minutter det, her blir der lidt jobb tenkte jeg.

Nå går den fint ingen problem, Gubben ville fortsatt bruke Win 7 det vet han hva er, men det fantes ikke språk på den, bare Thai og Engelsk, Norsk nei stakkeren kan jo ikke Engelsk heller så. Problem?

Fryktelig sta var han, kontaktet Microsoft Sorry ingen hjelp der, språk pakke nei utgått på dato, jeg måtte bare gi opp.

Anbefalte Win 10 NEI, reiste kom att dagen etter fikk ikke hjelp av andre heller nei så funka ikke heller.

Jeg har ombestemt meg var svaret, og nå har han ny computer rask alt fungere, fjerna innloggings Password, fjerna fliser bygde den om så skrivebord var lik Win 7. Alt kom på plass funker fint nå.
Men møtte et problem som var nytt for meg.

C 262 GB ledig av 287 GB      -      D 1.67 GB ledig av 10.6 GB

Hva er der der? Recovery. Der skal vel ikke dette være. Få det et andet sted klare jeg ikke, fine en plassering er nok ikke det verste men hvor?.

Kan jeg da slette D nei nekter det.      Legge ned en ny Partisjon kaldt E eller F er dette mulig?

Bare et tillegg ikke et spørsmål fikk hjelp her til å få på plass Søk  Win10 kjempeflott,    Malwarebytes fjerner ikke har PUP fikk svar fra dem at, den er ikke farlig hverken for meg eller andre Ok

Var samlet noen Gutter her tok det opp, PUP å ja da det har vi alle det er omtrent som influensa en slags epidemi.
Ingen hadde løsning på dette fenomenet. Mente det forsvant når regntiden kom?
Ha det godt og Takk om noen har et råd med Recovery..

Arne.
15. november 2017 - 13:00 #1
Recovery partitionen, indeholder det image der var installeret fra fabrikken, så man kan re-installere, OS, programmer og drivere som de var fra fabrikken, helt eller delvist. Uden at skulle til at bruge CD/DVD'er eller usb sticks.

Man kan godt nedlægge den, og tage pladsen i brug.
Jeg foretrækker at beholde dem.

Dit tillægs spørgsmål, kan jeg ikke svare på.
15. november 2017 - 13:06 #2
Her kan du se hvordan man fjerne både manager og partition.
Husk at læse det hele igennem inden du starter.

HP Notebook PCs - Uninstalling or Removing the Recovery Manager:
https://support.hp.com/us-en/document/c00810298

Jeg ville som skrevet ikke fjerne den.
15. november 2017 - 13:17 #3
Lige en tillægs info.
De pre-installerede maskiner kommer med srogpakker til de regioner de bliver solgt i.
Køber du sådan en maskine i norden, kommer de med de nordiske sprog. Dansk, Finsk, Norsk og Svensk. Og man vælger som det første sprog.
Og der er nordisk tastatur.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2017 - 13:49 #4
Takk #1 rogerrabbit jeg vil gjerne ha D jeg. Den er tom også der er ikke noe i den, den er bare blå fortsatt og viser det jeg skrev? D1.67 GB ledig av 10.6 GB, i klartekst da får jeg jo ikke inn mere på D, nekter å ta imot Sorry.

Jeg skrev ikke et spørsmål, bare Takk for hjelp, dernest noen ord om Viruset PUP glem det, det er bare en epedemi som går, skrev også den er visst ikke farlig?

https://support.hp.com/us-en/document/c00810298    Men har nok tro på dette her å vær du sikker jeg skal lese det som står der er kanskje der blir et håp,

Normalt kan man fjerne det som er på D uten problem og man kan legge inn andre ting også, men at den her brå nekter og ta imot noe forstår jeg ikke,    men den er jo blå og bare 1.67 GB og likevel Tom pussig det men Takk i allefall.
Maskina er 5 år  der var ikke Norsk i den han overtok den av bror si som er død Sorry,
Han hade Thai og Engelsk ok men nye Eiger har ikke språkkunskaper derfor skrev jeg få en Norsk språkpakke dette er umulig?

Bosted i Thailand, det ble Win10 til ville protester, i dag kom han med en vinflaske dataen er flott alt virker problemet er løst,    Og jeg lurte han ikke blir alltid glad når jeg kan hjelpe noen på rett kjøl.

Så nå får jeg prøve igjen se om dette løser oppgaven.
Men Takk til deg deg.

Arne
15. november 2017 - 14:04 #5
Som udgangs punkt er recovery partitionerne låst, så man ikke sletter dem ved et uheld.
men jf. linket, kan den slettes med diskmanager.

Hvis diskmanager ikke kan slette den, kan du prøve med diskpart.
https://www.disk-partition.com/windows-10/diskpart-windows-10-1203.html

Hvis man har en PC med recovery partition, som man gerne vil om installere helt, med andet OS og have slettet partitionen:
Boot på det nye OS image.
Start med at slette gamle partitoner.
Så er man nemt og hurtigt af med dem.
15. november 2017 - 14:18 #6
Lige lidt mere her :)

Du kan evt. installere recovery manager for windows 10, og ad den vej slette partitionen.
I følgende er der links til Win 10 recovery manager.
https://support.hp.com/si-en/document/c04758961
Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2017 - 14:38 #7
Hei igjen ler lidt her nå, jeg har nå fått gjort noe da prøvde men det  gikk ikke,  men nå er D Partisjonen borte og det som var på den har jeg tatt vare på, og det skal ikke ditt
i allefall.
Neste Stepp.
Nå har jeg lyst til å lage en partisjon D, har nok ikke gjort dette før har ikke undersøkt heller men føler det går an.

Har du råd for dette også så Jubler jeg.      En gang må da være den først vet du om jeg er Forsker så trengs der nok en Mester her tror jeg.

Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2017 - 15:30 #8
Tilbakemelding,  Tatt oppbakk, fjernet Patisjonen D, lagt ind en ny Partisjon D i den størrelse jeg vil.
Stor Takk til deg som stilte opp, selv en Forsker kan lære nytt herlig. Selv en Mester kan mer en meg kjempeflott
Nå er det Win 10, Rask maskin, oppstart heng lidt språk er på plass, alt er i skjønneste orden, så da er det bare og si ha det godt.

Arne
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2017 - 15:50 #9
Hvis din ven vil have en Win 7 brugerflade, kan man installere Classic Shell på computeren.
http://www.classicshell.net/
Kan sågar også komme til at ligne XP hvis dette ønskes.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. november 2017 - 16:19 #10
Helt korrekt 220661, ungdom vil ha den moderne stilen Søn i huset her har fått
Win10 har lagt dette inn for han alt funker helt fint med alt.

Dem eldre er ikke begeistret, men han jeg klarte og omvende og forlot Win 7, og spurte i aften vil du gå Bakk nå, aldri i Verden var svaret.

Jeg gjore som du skriver brukte ikke Classisk Shell, fjerna låsing, fjerna fliser, la inn Bokmark fikk alt han hadde, gmail, microsoftkonto sloss lidt med Partisjon D nu er den også ok.

Svaret hans det er jo som Win 7 sa han, tror jeg fikk en Venn for livet jeg, flott det, sa da sa jeg pass oppdateringer skal Vennskapet vare, og lovte det da.

Takk for posten din 220661

Arne.
17. november 2017 - 16:24 #11
Velbekomme :)